Wednesday, February 10, 2010

Talk with Pado David Thakabaw

ဦး၀င္းတင္ႏွင့္ ပဒုိေဒးဗစ္သကေဘာ္ စကားေျပာျခင္း

ေဖေဖၚ၀ါရီလ (၁) ရက္။ RFA

http://www.naytthit.com/articals/2010/feb10/uwt&dtkp-feb9.html

ဦး၀င္းတင္။ ။ က်ေနာ္ ဦးဝင္းတင္ပါ ေျပာပါ။

ေဒးဗစ္သကေဘာ္။ ။ က်ေနာ္ ေဒးဗစ္သကေဘာ္ပါ၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ေကအဲန္ယူ ဒု-ဥကၠ႒ေပါ့ေလ အခု က်ေနာ္တို႔ ေတာ္လွန္ေရးေန႔ ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ နက္ျဖန္ခါ ေတာ္လွန္ေရးေန႔လို႔ က်ေနာ္တို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။

ဦး၀င္းတင္။ ။ အို နက္ျဖန္ခါ ေတာ္လွန္ေရးေန႔

ေဒးဗစ္သကေဘာ္။ ။ ဟုတ္ကဲ့ (၆၁) ႀကိမ္ေျမာက္ေပါ့ ၁၉၄၉-ခု၊ ဇန္န၀ါရီလ ၃၁ ရက္ အဲဒီကေနစၿပီး တြက္လိုက္တဲ့အခါမွာ (၆၁) ႏွစ္ က်ေနာ္တို႔ကရင့္ ေတာ္လွန္ေရးက ေတာ့ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ဟုိဟာရွိတာေပါ့ေလ၊ က်ေနာ္တို႔ ဧရာ၀တီတိုင္းကို ကရင္ျပည္ နယ္သတ္မွတ္ေပးဖို႔ အဲသလိုေတာင္းဆိုမႈရွိတယ္။ အဲဒါကိုေတာင္းဆိုလြန္းတယ္ဆိုၿပီး ေတာ့ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းကလည္း အာဏာလိုခ်င္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကရင္ကို ႏွိမ္နင္းပစ္တယ္ေပါ့။

အဲဒီေတာ့ ဘာလုပ္လဲဆိုေတာ့ ကရင္-ဗမာ အဓိက႐ုဏ္းပုံစံမ်ဳိး ဖန္တီးလိုက္တယ္။ ကပိုက္ေဆာင္တပ္အေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ကရင္ရြာ ေတြကို စၿပီးေတာ့တိုက္တယ္။ တိုက္တာက ဘယ္မွာလဲဆို ပေလာ၊ ပေလာက္ေပါ့၊ ဘိတ္၊ ထား၀ယ္ နယ္စပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီက ေနၿပီးေတာ့ ဇန္န၀ါရီလထဲမွာ အလုံ၊ ကရင္ရပ္ကြက္ကို ၀င္ၿပီးေတာ့ မီး႐ႈိ႕တယ္၊ ေနာက္ သမိုင္းကိုမီး႐ႈိ႕တယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အင္းစိန္ ကို (၃၁) ရက္ေန႔မေရာက္ခင္ေပါ့၊ (၃၀) ရက္အပါအ၀င္ေပါ့ ကရင္ ရပ္ကြက္ကိုပစ္လား၊ ခတ္လား လုပ္တဲ့အခါမွာ (၃၁) ရက္ေန႔မွာ က ရင္ေတြက ရရာလက္နက္နဲ႔ ထၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တိုက္ရတာပဲ။ အဲဒါကို ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကာကြယ္တဲ့အေနနဲ႔ တိုက္ခိုက္မႈျဖစ္တယ္။

ကရင္ရဲ႕လႈပ္ရွားမႈက ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္းနဲ႔ ကိုယ္အခြင့္အေရးရရွိေရး၊ အေပးအယူလုပ္ၿပီးေတာ့ ျပႆနာမ်ား ေျဖရွင္းေရးဆိုတဲ့ အေျခခံ ပါပဲ၊ ဒါေပမဲ့လို႔ အဲဒီ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းက ကရင္လူထုနဲ႔ ဗမာလူထု အဲဒီမွာနားလည္မႈ မွားတယ္ျဖစ္ေအာင္ အဲလို ရန္တိုက္ၿပီးေတာ့ သူက က်ေနာ္တို႔ကရင္ကို စတိုက္ေတာ့တာပဲ။ အဲဒီမွာတခုေျပာခ်င္တာကေတာ့ အင္းစိန္တိုက္ပဲြက (၁၁၁) ရက္ေပါ့။ တခ်ဳိ႕ကလည္း (၁၂၂) ရက္လို႔ေျပာတယ္။ အဲဒီမွာ ေစာဘဦးႀကီးကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ေခၚတယ္ေပါ့။ ရန္ကုန္ ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ျပန္မလႊတ္ ဘူး။ သြားၿပီးေအာင္သြယ္ေပးတာက အဲဒီတုန္းက သံ႐ုံးက ပါကစၥတန္ရယ္၊ အိႏၵိယရယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၿဗိတိသွ်သံ႐ုံးက ေအာင္ သြယ္ေပးတယ္ သူကလည္း ႀကိဳတင္သတ္မွတ္မႈမရွိပဲနဲ႔ သူက အေလာတႀကီးသြားတာေပါ့ေလ၊ ယုံယုံၾကည္ၾကည္နဲ႔သြားတာ။

ဒါေပမဲ့လို႔ ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့ ဦးႏုကေနၿပီးေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔မျပန္နဲ႔ေတာ့ မလိုေတာ့ဘူး၊ အဲ လက္နက္ခ်ဖို႔ပဲရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူအ ေနနဲ႔က ဘာေျပာရမယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္မျပန္လို႔ဘယ္ျဖစ္မလဲ၊ က်ေနာ္ျပန္ၿပီးေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးရမွာျဖစ္တယ္။ ခင္ ဗ်ားတို႔က လက္နက္ခ်ခိုင္းတာဆိုေတာ့ အဲဒီေတာ့မွျပန္ခိုင္းတယ္။ ေစာဘဦးႀကီးတို႔အဖဲြ႔ ရန္ကုန္မွာ ေရာက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေန၀င္းက ဘာလုပ္လဲဆုိေတာ့ သူရဲ႕ စစ္ကူေတြကို လိႈင္ျမစ္တဖက္ကမ္းကေနၿပီးေတာ့ အင္းစိန္အေရွ႕မ်က္ႏွာကိုပုိ႔တာေပါ့ ေနရာေကာင္းကို ဘက္ ယူတာေပါ့။

ကရင္ေတြကလည္း ပစ္ရအခက္၊ မပစ္ရအခက္ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေစာဘဦးႀကီးဦးေဆာင္တဲ့ အဖဲြ႔က ဟုိး ရန္ကုန္မွာေရာက္ေနတယ္ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီလိုခံရတာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ ကရင္ကေတာ့႐ုိးသားတယ္၊ ဒါေပမဲ့ တဘက္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းတို႔က မရုိးသားတဲ့ ေျခလွမ္းနဲ႔ အဲဒီလိုေတာ္လွန္ေရးမျဖစ္ ျဖစ္ေအာင္ သူတို႔တမင္သက္သက္ဆြတယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကရင္ကိုအျပတ္ေခ်မႈန္းခ်င္တယ္ ေပါ့။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိးစြပ္စြဲတာေပါ့ဗ်ာ၊ က်ေနာ္တို႔က နယ္ခ်ဲ႕ေနာက္လိုက္တို႔၊ နယ္ခ်ဲ႕ သစၥာခံတို႔၊ အေမေက်ာ္၊ ေဒြးေတာ္လြမ္း တယ္၊ အဲဒါမ်ဳိးေတြေပါ့။

ဦး၀င္းတင္။ ။ ဦးေဒးဗစ္၊ ဦးေဒးဗစ္ေျပာတာ က်ေနာ္နားေထာင္ဖူးပါတယ္ေနာ္။ ေနာက္တခုက က်ေနာ္ဒီဟာေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ လည္း က်ေနာ္တို႔ ေတာ္ေတာ္ေလးဖတ္ဖူး၊ ၾကားဖူး၊ မွတ္ဖူးပါတယ္၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ဘယ္လိုေျပာခ်င္လဲဆုိေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဗမာျပည္ မွာလည္း ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္လာတာလည္း ႏွစ္ေပါင္း (၆၀) ေက်ာ္ခဲ့ၿပီေပါ့ေနာ့္၊ ဒီေန႔အခ်ိန္အထိ ျပည္တြင္းစစ္အေျခအေနက ဒီစစ္အစုိး ရရဲ႕ လုပ္ကိုင္ေနပံုနဲ႔ဆိုလို႔ရွိရင္ ျပည္တြင္းအေျခအေနက ထပ္ၿပီးေတာ့ မီးေတာက္ဦးမယ့္အေနအထားေတြက ဆက္ရွိေနတယ္၊ အဲဒီ ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့ ေရွ႕ေလွ်ာက္ၿပီးေတာ့ ျပည္တြင္းစစ္မီးမေတာက္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ တားၾကဖို႔အလြန္အ ေရးႀကီးတယ္။

အဲဒီဟာေတြအတြက္ က်ေနာ္တိုု႔ဟာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြ အျပည့္အ၀ရရွိေရးတို႔ ဘာတို႔လည္း က်ေနာ္တို႔ တဘက္ကေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေရွ႕႐ႈဖို႔လိုတယ္၊ အေကာင္အထည္ေဖၚဖို႔လိုတယ္။ တဘက္ကလည္း က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားအ ေရး နားလည္ဖို႔ တုိင္းရင္းသားအေရး ခ်စ္ၾကည္ေရးေတြ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ဖို႔၊ ပါတီနဲ႔လူငယ္၊ ေနာက္တခုေတာ့ ဒီအေျခအေန ေတြ အားလုံးေပၚလာေအာင္ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနေတြလည္း ဖန္တီးဖို႔လိုတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ သေဘာရပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ဦးေဒးဗစ္ တို႔က ဘယ္လိုမ်ား သေဘာထားေတြ ရွိလဲ၊ အဲဒါေတြကို က်ေနာ္တို႔ ၾကားခ်င္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။

ေဒးဗစ္သကေဘာ္။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဒီ ကရင္လူမ်ဳိး ေနာက္ၿပီးေတာ့ တျခားလူမ်ဳိးေတြေပါ့ဗ်ာ၊ က်ေနာ္တို႔ အေျခခံအ ခြင့္အေရးရဖို႔ အဲဒါ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္းနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ေျဖရွင္းခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ စစ္အစိုးရလုပ္ေနသလို လူမ်ဳိးမုန္းတီးေရးအေျခခံနဲ႔ စစ္ ေရးအရ တိုက္ခိုက္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းမွာမဟုတ္ဘူး၊ အာဏာရွင္စနစ္ တည္ျမဲေရးအတြက္ပဲ လုပ္တာ၊ အဲလိုလုပ္ေနလို႔က ေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းမွာမဟုတ္၊ ဒီေရြးေကာက္ပဲြမွာ က်ေနာ္တို႔ ၀င္တာ၊ မ၀င္တာထားလိုက္၊ ျပည္တြင္းမွာ လြတ္လပ္တဲ့၊ အားလုံးပါ၀င္တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ပါ၊ NLD တို႔ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္းေတြေပါ့ဗ်ာ အႏိုင္ရမယ္္ဆိုရင္ေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရႏိုင္တယ္လို႔ က်ေနာ္တုိ႔ ျမင္ပါတယ္။ အခုလို အာဏာတည္ျမဲေရးသာ ဆက္လုပ္ေနမယ္္ဆုိရင္ေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။

ဦး၀င္းတင္။ ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဘယ္လိုစဥ္းစားတယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေစာေစာက ဦးေဒးဗစ္ေျပာတဲ့အထဲမွာပါတဲ့ ဒီ လူမ်ဳိးမုန္းတီး ေရးတို႔ ဘာတို႔ဆိုတာေတြက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာဖန္တီးခဲ့တဲ့ကိစၥေပါ့ဗ်ာ ဒါကတခုေပါ့။ ေနာက္တခါ က်ေနာ္တို႔ လူ႔အခြင့္အေရးတို႔ဘာတို႔ ယွဥ္တဲြျမင္ၾကည့္တာက တခုေပါ့၊ ေနာက္တခုကလည္း အခုနက ဒီမိုကေရစီအလားအလာေတြကို လာမည့္ေရြးေကာက္ပဲြတို႔ဘာတို႔ ကိစၥေတြမွာ ဒီမိုကေရစီ အလားအလာသစ္မ်ားေပၚထြန္းေအာင္ လုပ္ဖို႔ဆိုတဲ့ သေဘာထားေတြ ၾကားရတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ မူအား ျဖင့္သေဘာတူပါတယ္၊ အဓိကျပႆနာက ဒီေန႔ အာဏာရွင္စနစ္ကိုဆန္႔က်င္ဖို႔၊ အေျခခံေတြရွာဖို႔ လက္တြဲႏိုင္ဖို႔၊ အဲဒါကအဓိကအ က်ဆုံး လို႔က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဦးေဒးဗစ္တိုု႔ရဲ႕သေဘာထား အျမင္ကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ၾကားခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။

ေဒးဗစ္သကေဘာ္။ ။ ဟုတ္ကဲ့ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဒီ စစ္မွန္တဲ့ျပည္ေထာင္စုစနစ္ေပၚထြန္ေရးေပါ့။ ဥပမာ၊ ဆြစ္ဇာလန္မွာလို က်ေနာ္ တို႔ လူေလးမ်ဳိးရွိတယ္ ဟုတ္လား၊ အဲဒီမွာ ျပည္နယ္ေပါင္း ၂၃ ျပည္နယ္ထင္ပါတယ္ အဲဒီေလာက္ရွိတယ္ေပါ့၊ အဲဒီလို အေျခခံမ်ဳိးေပါ့၊ က်ေနာ္တို႔ ဒီမွာလုပ္ရင္ရမယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ အဲဒီလို က်ေနာ္တို႔ စီစဥ္မယ္ဆိုရင္ အားလုံးၿငိမ္းခ်မ္းသြားပါမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ စစ္အ စိုးရက စစ္အင္အားမသုံးနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္းနဲ႔ အေပးအယူလုပ္ၿပီးေတာ့ ရွင္းလင္းအေျဖရွာမယ္ဆိုရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈျဖစ္မွာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြ လႈပ္ရွားတာ က်ေနာ္တုိ႔ေထာက္ခံတယ္၊ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီမိုကေရစီဆိုတာက ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ နည္းနဲ႔ ျပႆနာေျဖရွင္းေရး၊ ျပႆနာေျဖရွင္းတဲ့အခါမွာလည္း က်ေနာ္တို႔အေပးအယူလုပ္ၿပီးေတာ့ ေျဖရွင္းရမယ္ဆိုတဲ့ ဒီမိုကေရစီ အ ေျခခံရွိပါတယ္။

ဦး၀င္းတင္။ ။ က်ေနာ္တုိ႔ အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ေတာ့ အဓိကအားျဖင့္ကေတာ့ ဘာလဲဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီအေျခခံဥပေဒပဲ ခင္ဗ်ား။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒဟာ စစ္မွန္ေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ေပၚေပါက္ေရးအတြက္လည္း အဟန္႔အတားျဖစ္တယ္၊ ေနာက္တခါ က်ေနာ္ တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီစနစ္ထူေထာင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း အဟန္႔အတားျဖစ္ေစတယ္၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ သက္ဆိုးရွည္ဖို႔ လည္း အေျခခံေတြျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္တခါ လူ႔အခြင့္အေရး ဆုံး႐ႈံးမႈေတြ၊ နစ္နာမႈေတြအတြက္လည္း ျပႆနာဟာ ဒီအေျခခံဥပေဒ ပဲ ခင္ဗ်ား။

အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဒီေန႔ဗမာျပည္ရဲ႕ လက္ရွိ လက္ငင္းျဖစ္ေပၚေနတဲ့ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနက ဘာလဲဆိုေတာ့ ဒီ အေျခခံဥပေဒ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို ျပဳျပင္ေပးဖို႔ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းမ်ားနဲ႔ မညီတဲ့အခ်က္မ်ားကိုဖယ္ရွားေပးဖို႔ ဆိုတာ ဒါကို က်ေနာ္တို႔ အဓိကထားလို႔ ေျပာေနပါတယ္၊ ဥပမာ က်ေနာ္တို႔ NLD ဆိုလို႔ရွိရင္ ေရႊဂုံတိုင္ ေၾကျငာစာတမ္းဆိုၿပီး က်ေနာ္ တို႔ ထုတ္ထားပါတယ္။

အဲဒီထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ ဒီေတာင္းဆိုခ်က္ ငါးခ်က္ေတာင္းထားတယ္၊ အႀကီးဆုံး အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကေတာ့ ဘာလဲဆိုေတာ့ အေျခခံ ဥပေဒကို ျပင္ေပးဖို႔နဲ႔ အဲဒီလိုျပင္ေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္ အခင္းအက်င္းေတြ အစီအမံေတြ လုပ္ႏိုင္ေအာင္၊ ဆုံးျဖတ္ေပးႏိုင္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ား ျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊ နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးပဲြက်င္းပဖို႔၊ ဒီအခ်က္ႏွစ္ခ်က္က အဓိကအက်ဆုံးပဲ ခင္ဗ်ား၊ အဲဒါေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေတာင္းဆုိေနပါတယ္။ အဲဒါေတြကိုလည္း ဦးေဒးဗစ္တို႔ သေဘာေပါက္ၿပီးသား၊ သေဘာတူၿပီးသား ျဖစ္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။

ေဒးဗစ္သကေဘာ္။ ။ ဟုတ္ပါတယ္ ဒီအေျခခံဥပေဒက က်ေနာ္တို႔ အစကတည္းကကုိက အစ မေကာင္းဘူးဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ျမင္ပါ တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔အေျခခံဥပေဒ အမ်ဳိးသားညီလာခံေခၚတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေရြးေကာက္ပဲြမွာ အႏိုင္ရတဲ့ NLD ရဲ႕ ကုိယ္စားလွယ္ေတြက ရွစ္ဖဲြ႔မွာ တဖဲြ႔ေလာက္ပဲပါတယ္၊ ဘာမွေျပာေရးဆိုခြင့္လည္း မရွိဘူး။ အဲဒီကစၿပီးမွ က်ေနာ္တို႔ ဒီအေျခခံဥပေဒ ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွဒီမိုကေရစီရႏိုင္ဖို႔လဲ ျဖစ္ႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး။ တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးကိုလည္း အာမခံခ်က္ ဘာမွမရွိဘူးဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ အစည္းအေ၀းကတည္းက အဲလို ျမင္ပါတယ္။

ဦး၀င္းတင္။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊

ေဒးဗစ္သကေဘာ္။ ။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔က ဒီ သုံးပြင့္ဆိုင္ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးေရး၊ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ အဲဒီကေနၿပီးမွ အေျခခံဥပေဒသစ္ေရးဆဲြေရး ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ခ်မွတ္ထားတာရွိပါတယ္၊ အခုဟာကေတာ့ ႏိုင္ငံတကာကေျပာတာေပါ့ဗ်ာ လုပ္ပါ ဒီဟာေလးလက္ခံလိုက္ပါ၊ ေနာက္တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းယူပါ၊ က်ေနာ္တို႔ကေျပာတယ္ ဒီအေျခခံဥပေဒႀကီးက ဘာမွေျပာင္းလို႔မရဘူး၊ ဒီမွာ လူထုနဲ႔ေဆြးေႏြးတာလည္း မရွိဘူး၊ သူတို႔နည္းနဲ႔ သူတို႔ လက္သိပ္ထိုးၿပီးေတာ့ လုပ္သြားတဲ့ကိစၥ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ စစ္တပ္ကိုပဲ အာဏာျပန္ေပးတဲ့အေျခခံ ဥပေဒ ကေနာ္၊ ဘယ္လုိမွေျပာင္းလို႔မရဘူး။

ဦး၀င္းတင္။ ။ ဟုတ္ပါတယ္၊ ဦးေဒးဗစ္ နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ေျပာသြားသေလာက္ကေတာ့ အေျခခံအက်ဆုံးအခ်က္က က်ေနာ္တို႔ ဒီစစ္မွန္ တဲ့ ျပည္ေထာင္စုေပၚထြန္းေရးေပါ့ဗ်ာ၊ အဲဒါကေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြေတာင္းဆိုေနတဲ့ တန္းတူညီမွ်ေရးရယ္၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ ရယ္ ေပါ့ဗ်ာ ေနာ့္၊ ဒီႏွစ္ခ်က္ကအဓိကအက်ဆုံး၊ ဒါသာလွ်င္ စစ္မွန္ေသာျပည္ေထာင္စု ေပၚလာလိမ့္မယ္ဟုတ္လား၊ ဒါကတခ်က္ေပါ့၊ ေနာက္တခုကေတာ့ ဒီလိုဟာမ်ဳိးကို ေရာက္ရွိဖို႔ဆိုရင္ ေလာေလာဆယ္ အဟန္႔အတားျဖစ္ေနတဲ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို က် ေနာ္တုိ႔ ၀ုိင္း၀န္းၿပီးေတာ့ ဆန္႔က်င္ၾကဖို႔၊ ဒါမွမဟုတ္လို႔ ရွိရင္လည္း ဒီအေျခခံဥပေဒကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တို႔ေတာင္း ဆိုၾကဖို႔၊ ဒါဟာအဓိက ျဖစ္ပါတယ္။ ့

အဲဒီၤေတာ့ အဲဒါေတြ အကုန္လုံးကိုလုပ္ႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ေရႊဂုံတိုင္မွာ ေတာင္းဆိုထားတဲ့အတိုင္းပဲ ေတြ႔ဆုံ ေဆြးေႏြးပဲြ က်င္းပဖို႔ ေပါ့ဗ်ာ၊ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးပဲြ ျပန္က်င္းပဖို႔နဲ႔ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ဒီအဆုံးအျဖတ္ေပးႏိုင္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ားက်င္းပဖို႔၊ အလားတူပဲ ဒီဗမာျပည္ ရဲ႕ကံၾကမၼာကုိ ဖန္တီးတဲ့ ကိစၥရပ္မ်ားမွန္သမွ်မွာ တုိင္းရင္းသားမ်ား မပါလုိ႔ မျဖစ္ဘူး၊ တိုင္းရင္းသားေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေမ့ခ်န္ထားလို႔ မရဘူးဆိုတာ က်ေနာ္တုိ႔လက္ခံပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔လိုခ်င္တာ အဓိက ပထမဦးဆုံးလိုခ်င္တာကေတာ့ ဒီေန႔ေပၚေပါက္ေန႔တဲ့ ျပႆနာမ်ား အထူးသျဖင့္ ၂၀၀၈ အ ေျခခံဥပေဒမ်ားကိုေျဖရွင္းဖို႔ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးပဲြမ်ား က်င္းပဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာလည္းတိုင္းရင္သားလူမ်ဳိးစုမ်ား အခန္းက႑လည္း ေတာ္ေတာ္ႀကီးမားစြာ ပါ၀င္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ သေဘာေပါက္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။

ေဒးဗစ္သကေဘာ္။ ။ ဟုတ္ကဲ့ က်ေနာ္သေဘာတူပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ခုနက ဦး၀င္းတင္ေျပာသြားတဲ့ က်ေနာ္တို႔ သာတူညီမွ်မႈ ဆိုတာ ဟုိ က်ေနာ္ဆိုလိုခ်င္တာက က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားေတြအေနနဲ႔က absolute equality ဆိုတာထက္ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဟို ဟာေပါ့ Proportional equality အဲဒီအေပၚမွာ အေျခခံပါတယ္။

ဦး၀င္းတင္။ ။ ဟုတ္ကဲ့

ေဒးဗစ္သကေဘာ္။ ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္ ဆိုတာကလည္း က်ေနာ္တို႔ နအဖက မတရား ၀ါဒျဖန္႔တာေပါ့ဗ်ာ ကိုယ္ပိုင္ ျပဌာန္းခြင့္ဆိုတာ ခြဲထြက္ေရးပဲ။ အမွန္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ က်ေနာ္တိုု႔ ျပည္ေထာင္စုအတြင္းမွာ ကိုယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္ေပါ့ဗ်ာ internal self determination ေပါ့ဗ်ာ အဲဒါကို ဆိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ က်ေနာ္တို႔ စကားေျပာခြင့္႐တာ ဦး၀င္းတင္။

ဦး၀င္းတင္။ ။ ဟုတ္္္္ကဲ့ခင္ဗ်ား က်ေနာ္တို႔ ၀မ္းသာပါတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ တုိင္းရင္းသားမ်ားရဲ႕ အသံေတြကို က်ေနာ္တို႔ၾကားခ်င္ပါတယ္ က်ေနာ္တုိ႔ ဦးေဒးဗစ္တို႔ေရာ သေဘာတူညီၾကတဲ့အတြက္ သေဘာညီၾကတဲ့အတြက္ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ အမ်ားႀကီးလည္း ၀မ္းသာပါ တယ္။ ေနာက္လည္း က်ေနာ္တို႔ေတြ႔ဆုံၿပီးေတာ့ စကားေျပာၾကဦးစုိ႔ရယ္လို႔ က်ေနာ္ ဖိတ္ေခၚပါတယ္ ခင္ဗ်ား။

No comments: