Tuesday, September 23, 2008

DVB interview 01

“ေရြးေကာက္ပြဲလည္း က်ေနာ္ လက္မခံႏုိင္ဘူး”
ဦးဝင္းတင္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္ (အပိုင္း၁)
ခင္ေမာင္စုိး DVB
စက္တင္ဘာ ၂၃၊ ၂၀၀၈
ဆရာ ေထာင္ကလြတ္လာတဲ့ အေနအထားေလး သိခ်င္တယ္ဆရာ။ တခ်ဳိ႔ ေထာင္က လြတ္လာတဲ့ အခါမွာ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ ေပးတယ္။ ဆရာတုိ႔ကုိေရာ ဘယ္လုိကန္႔သတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ေပးလုိက္သလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ပဲ လႊတ္လုိက္တာလားဆရာ။


မဟုတ္ဘူးဗ်။ ဒီလုိရွိတယ္။ ကန္႔သတ္ခ်က္ဆုိတာ ဒီလႊတ္ပုံလႊတ္နည္းတခုလုံးကိုက ကန္႔သတ္ခ်က္ပဲ ဗ်။ ႏုိင္ငံသမားအတြက္ ဆုိရင္ေတာ့ ပုိၿပီးေတာ့ ကန္႔သတ္ခ်က္ေပါ့ဗ်ာ။ က်န္တဲ့လူေတြေတာင္မွ သူက ကန္႔သတ္ခ်က္နဲ႔ လႊတ္တာေပါ့။ က်ေနာ္ကေတာ့ တခုရွိတယ္၊ ဘယ္သူနဲ႔မွလည္း ေတြ႔ရတာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူနဲ႔မွလည္း စကားေျပာရတာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ဘာေတြလဲဆုိတာ မသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္တေယာက္အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ က်ေနာ္ အခုလြတ္တဲ့ဟာကုိ လက္မခံဘူး။ က်ေနာ္ ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပၿပီးေတာ့ ထြက္လာတာ။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္က အခု အျပင္မွာ ေရာက္တာေတာင္မွ က်ေနာ္ ေထာင္ထဲက အဝတ္အစားပဲ ဝတ္လာတယ္။ က်ေနာ္ကေျပာတယ္ ‘ခင္ဗ်ားတုိ႔ က်ဳပ္ကုိ ဆြဲထုတ္မွပဲ က်ဳပ္ ေထာင္က ထြက္သြားမယ္။’ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ က်ဳပ္တုိ႔ ဒီလႊတ္ပုံလႊတ္နည္းနဲ႔ လက္မခံဘူး။ ဒါ ေကာင္းတဲ့ လကၡဏာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဘာမွလည္း အေကာင္းျဖစ္စရာ မရွိဘူး။

ဟုတ္ကဲ့ဆရာ။ အဲဒီ လႊတ္ပုံလႊတ္နည္းေလးကုိ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ နည္းနည္းရွင္းျပေပးပါဆရာ။
လႊတ္ပုံလႊတ္နည္းက ဒီလုိဗ်ာ။ မနက္တုန္းက ၆ နာရီခြဲေလာက္မွာ က်ေနာ့္ကုိ လာေျပာတယ္။ ‘ခင္ဗ်ားကုိ လြတ္ေပးမယ္၊ ပစၥည္းေတြသိမ္းပါ’တဲ့။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္က ေျပာတယ္။ က်ေနာ္က နဂုိကတည္းက မွန္းၿပီးသား။ မွန္းၿပီးသားဆုိတာ က်ေနာ္က အခုလုိ ဖုိးအုိဝမ္းနဲ႔ လႊတ္မယ္လုိ႔ေတာ့ က်ေနာ္ မထင္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ‘ဖုိးအုိဝမ္း’ဆုိတာ က်ေနာ္ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္လပုိင္းတုန္းက က်ေနာ္ ေဆး႐ုံတက္ေနတုန္း က်ေနာ့္ကုိလာၿပီးေတာ့ လက္မွတ္ထုိးခုိင္းတယ္ဗ်ာ၊ ‘ဖုိးအုိဝမ္း’နဲ႔။ က်ေနာ္ အဲဒီတုန္းက ျငင္းခဲ့တယ္။ ‘လႊတ္စရာမလုိဘူး။ က်ဳပ္ လက္မွတ္လည္း မထုိးဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း မထုိးဘူး။ တသက္လုံးမထုိးဘူး’လုိ႔။ ဒါ ဟုိတုန္းကျဖစ္ခဲ့တာ။
အခု ဒီေန႔လည္း ‘ဖုိးအုိဝမ္း’ေတာ့ မလာေတာ့ဘူး။ လာမယ့္လာရင္ မစၥတာဂမ္ဘာရီနဲ႔ သူတုိ႔ေျပာတဲ့အထဲမွာ ပါတဲ့ ‘အသက္ႀကီးတဲ့လူေတြ၊ က်န္းမာေရးခ်ဳိ႔တဲ့တဲ့လူ၊ အသက္ႀကီးတဲ့လူ လႊတ္မယ္လုိ႔ - က်ေနာ္က ဒါကုိ အုိနာက်ဳိးကန္းစီမံခ်က္ ဆုိၿပီးေတာ့ က်ေနာ္က သုံးတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ အုိနာက်ဳိးကန္း စီမံခ်က္ထဲ က်ေနာ္မပါႏုိင္ဘူးဗ်ာ။ က်ေနာ့္ဟာက်ေနာ္ လွ်ဳိ႔ဝွက္တဲ့ ရထားတဲ့ ေဘာပင္နဲ႔ဘာနဲ႔ စာေရးတာေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္က ေရးတယ္။ ေရးၿပီးေတာ့ အဲဒီထဲမွာ ဘာပါလဲဆုိေတာ့ တစ္က က်ေနာ္တုိ႔က က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႔ ေတာင္းဆုိခ်က္က ‘စု-လႊတ္-ေတြ႔’ပဲ။ ‘ေဒၚစုနဲ႔တကြ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားကုိ လႊတ္ေရး၊ လႊတ္ေတာ္ေခၚယူေရး၊ ေနာက္တခုက ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးေရး လုပ္ေရး။ ဒီဟာက သုံးခု။ ေနာက္တခါ အဲဒီထဲမွာလည္း ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားလြတ္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔က က်ေနာ္က ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ အားလုံးကုိ လြတ္ပါ။ ခြ်င္းခ်က္မရွိ လြတ္ပါ။ ေနာက္တခုက ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြကုိ ၁ဝ(က) တပ္တာကုိ က်ေနာ္လက္မခံဘူး။ ေနာက္တခုက အနိမ့္ဆုံးအားျဖင့္ က်ေနာ့္လုိေပါ့ဗ်ာ။ ႐ုိး႐ုိးအက်ဥ္းသားလုိပဲ ထား။ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမရွိဘူးလုိ႔ ဆုိရင္လည္း က်ေနာ့္လုိ ႏွစ္ျပည့္ေနတဲ့လူနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ခ်က္ခ်င္းလြတ္ပါ ဆုိတဲ့ဟာ။ ဒါက က်ေနာ့္ရဲ႕ သေဘာထားပဲ။
ေနာက္၊ က်ေနာ္ရဲ႕ သူတုိ႔ကုိ ျပန္ၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းျပန္ခ်က္ကေတာ့ က်ေနာ္ဟာ ‘အုိနာ က်ဳိးကန္းစီမံကိန္း’ထဲမွာ မပါႏုိင္ဘူး။ က်ေနာ္က က်န္းမာေရးလည္း ေကာင္းတုန္းပဲရွိတယ္။ ေကာင္း႐ုံတင္ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ့္ကုိယ္က်ေနာ္ ေကာင္းတယ္လုိ႔ပဲ ထင္တယ္။ က်ေနာ္ ဆက္ၿပီး လုပ္စရာရွိတာေတြ လုပ္မယ္။ ေနာက္တခုက က်ေနာ္ဟာ အခု ‘ဖုိးအုိဝမ္း’နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ လက္မွတ္မထုိးဘူးဆုိတာ က်ေနာ္ ၉ဝ ခုႏွစ္ကတည္းက စၿပီးေတာ့ ျငင္းခဲ့တယ္။ ၉၅ မွာ တခါ က်ေနာ္ ျငင္းခဲ့တယ္။ ၉၈ မွာလည္း က်ေနာ္ ျငင္းထားတဲ့ဟာရွိတယ္။ က်ေနာ္ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ ဒါ က်ေနာ္ေျပာခဲ့တယ္။
အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေနာက္ဆုံးပတ္က်ေတာ့ သူတုိက ‘မထြက္လုိ႔ မရဘူး၊ ထြက္ရမယ္’ ဆုိေတာ့ က်ေနာ္က ေျပာတယ္။ ‘မထြက္လုိ႔မရဘူး။ ထြက္မယ္ဆုိရင္” ဒါ၊ အဆင့္ဆင့္ေနာ္၊ လူႀကီးေတြလာတာ၊ ထားပါေတာ့၊ ရွည္ေနမယ္၊ ၫႊန္မႉးေတြလာတယ္၊ ဒု-ခ်ဳပ္ေတြလာတယ္။ ၫႊန္ခ်ဳပ္ေတြလာတယ္။ လာၿပီးေတာ့ ေျပာၾကတယ္။ က်ေနာ့္ဘက္က မထြက္ႏုိင္ဘူး။ မထြက္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ‘ခင္ဗ်ား လုပ္ခ်င္တယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ က်ဴပ္ကုိ ဆြဲထုတ္မွပဲ ရမယ္’ ဆုိေတာ့ သူက ဆြဲေတာ့ ထုတ္လုိ႔ မရဘူး။ ‘က်ေနာ္တုိ႔ မထုတ္ပါဘူး တဲ့။ ဒါေပမယ့္လုိ႔ အန္ကယ္ ဒီမွာ ေနမယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ ေထာင္ထဲေရာက္ေတာ့မယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း တားလုိ႔မရဘူး။ အမိန္႔က ထြက္ပဲ။’ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္က ေျပာတယ္။ ‘ဒီေန႔ ထြက္တဲ့သတင္းထဲမွာ ပါတဲ့ ၉,ဝဝ၂ ေယာက္ထဲမွာ က်ေနာ့္နာမည္ပါတာ က်ေနာ္ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ က်ေနာ္ကေတာ့ မထြက္ႏုိင္ဘူး။ က်ေနာ္က ဒီတုိင္းပဲ ေနမယ္။ အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္ကုိ အတင္းႏွင္မယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္ ေထာင္ကအဝတ္အစားနဲ႔ပဲ ထြက္မယ္။ ေထာင္ကလုံခ်ည္၊ ေထာင္ကအက်ႌနဲ႔ပဲ က်ေနာ္ထြက္မယ္။ က်န္တဲ့ က်ဳပ္ ပစၥည္းလည္း က်ေနာ္ လွည့္မၾကည့္ဘူး။ က်ေနာ္ ဘာပစၥည္းဘာညာဆုိတာလည္း မသိဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ထည့္ခ်င္တာထည့္ မထည့္ခ်င္တာလည္း မီး႐ႈိ႔ပစ္ပစ္၊ ဘာလုပ္လုပ္’ ဆုိတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒါနဲ႔ စကားမ်ားေနလုိက္တာ မနက္ ၆ နာရီခြဲကဟာ အခု ညေန ၄ နာရီထုိးမွ ၿပီးတယ္။”
၄ နာရီထုိးက်ေတာ့ သူတုိ႔က ဘယ္လုိသေဘာတူသြားလဲဆရာ။
“သူတုိ႔က ဘယ္လုိ သေဘာတူလဲဆုိတာ သူတုိ႔က မလြတ္လုိ႔မရဘူး။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ေထာင္က ဆြဲ ထုတ္တယ္ေပါ့ဗ်ာ။”
အခု သတင္းစာထဲမွာေတာ့ ေမတၱာေစတနာေတြနဲ႔ လြတ္လုိက္တယ္။ ဒီ good moral behaviour ဆုိၿပီးေတာ့ သုံးၾကတာေပါ့ ဆရာရယ္။ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းမြန္တယ္၊ ႐ုိးသားလုိ႔၊ အလုပ္óကိးစားလုိ႔ လႊတ္လုိက္တယ္ဆုိေတာ့ အဲဒီလြတ္လုိက္တဲ့ဟာကုိ ဆရာက သေဘာမတူဘူးေပါ့ေနာ္ - အဲလုိထုတ္ ျပန္ခ်က္ကုိ။
“သေဘာမတူဘူး။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ က်ေနာ္က က်ေနာ့္ကုိယ္က်ေနာ္ အမႊမ္းတင္ေျပာတာ မဟုတ္ ပါဘူး။ ခင္ဗ်ား - ဥပမာ ဆုိပါေတာ့၊ ေစတနာေကာင္းရွိတယ္၊ စိတ္ေကာင္းသေဘာေကာင္းရွိတယ္၊ စည္းကမ္းရွိတယ္ ဘာညာ ဆုိတာကေတာ့ က်ေနာ္ ဟုတ္တယ္ဗ်ာ။ အဲဒါက သူတုိ႔ေျပာမွလည္း မဟုတ္ဘူး က်ေနာ္က ဟုတ္တာပဲ။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔ လႊတ္ပုံလႊတ္နည္း က်ေနာ္လက္မခံႏုိင္ဘူး။
က်ေနာ့္ရဲ႔ ေတာင္းဆုိခ်က္ကုိက ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကုိ ခ်ြင္းခ်က္မရွိ လႊတ္ေရး၊ ‘စု-လႊတ္-ေတြ႔’ဆုိတာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ၾကားဖူးမွာပဲ။ ေဒၚစုနဲ႔တကြ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအားလုံး ခ်ြင္းခ်က္မရွိ လြတ္ေရးပဲ။ ဒါပဲ။ ဒါမွတပါး က်ေနာ္တုိ႔ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဒါေတြက မတရားဖမ္းထားတဲ့ဟာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ အခုထက္ထိ ရွိေသးတယ္။ အခုပဲ ဇာဂနာတုိ႔ဘာတုိ႔ အထဲမွာေရာက္ေနျပန္ၿပီဗ်ာ။ က်န္တဲ့ မင္းကုိႏုိင္ တုိ႔ ဘာတုိ႔ ႐ုံးတင္ေနၿပီဗ်ာ။ အမ်ားႀကီးဗ်ာ။ မင္းကုိႏုိင္တုိ႔ဘာတုိ႔ဆုိရင္ လက္ထိပ္ခတ္မခံဘူးတုိ႔ဘာတုိ႔ေတာင္မွ ျဖစ္ေနၿပီ။ အလားတူပဲ ႏုိင္ငံေရး လူသိမမ်ားတဲ့လူေတြပဲ၊ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေနတဲ့ လူငယ္ေတြဘာေတြ အမ်ားႀကီး ေထာင္ထဲမွာ ေရာက္ေနတယ္ဗ်။ အဲဒီလုိအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေရးကုိ စနစ္တက် စဥ္းစားတာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဒီလုိ ေရာေရာင္ေပါေရာင္နဲ႔ ဟုိလူဒီလူနဲ႔ ေရာႀကိတ္ၿပီးေတာ့ ဒီလို ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားဆုိတဲ့ လက္မွတ္ထုိးတဲ့လူတုိ႔ဘာတုိ႔ သုံးေလးေယာက္နဲ႔ က်န္တဲ့လူ ၁ဝဝ နဲ႔ ဒီလုိ လုပ္တာမ်ဳိး က်ေနာ္ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ ဒါပဲဗ်။”
အခုေတာ့ ဆရာကုိ ေထာင္ကေနၿပီးေတာ့ ႏွင္လႊတ္လုိက္တဲ့သေဘာေပါ့ေနာ္ ဆရာ။
“ဆြဲထုတ္တဲ့သေဘာပဲ။”
ႏွင္ထုတ္လိုက္တယ္ဆုိေတာ့ ဆရာက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေထာင္ထဲမွာပဲ က်ေနဆဲလုိ႔ပဲ ခံယူမလားဆရာ။
“ဟုတ္တယ္။ ဒီလုိပဲ ခံယူတယ္။ သူတုိ႔ကုိလည္း ေျပာၿပီးၿပီ။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ က်ေနာ့္ကုိ ေထာင္ကအဝတ္အစားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေထာင္အဝတ္အစားေတြ ပါလာတဲ့အတြက္ အေရးယူ မယ္ဆုိရင္ ျပန္ဖမ္းဖုိ႔ လြယ္လြယ္ေလးရယ္။ က်ေနာ္အိမ္က အခု က်ေနာ္ေနမယ့္အိမ္က ေထာင္ရဲ႔ တလမ္းေက်ာ္ပဲရွိတယ္။ ေထာင္ဂိတ္နဲ႔က တလမ္းေက်ာ္ပဲ။ လမ္းမႀကီးတခုကုိ ေက်ာ္လုိက္တာနဲ႔တျပိဳင္နက္ ေရာက္လာတာပဲ။
ေနာက္တခုက က်ေနာ္ ေနတာစားတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ က်ေနာ္က ခင္ဗ်ားေမးခြန္းနဲ႔ပဲ ဆက္ၿပီးေတာ့ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္ကေတာ့ ဗမာျပည္ႀကီးဟာ ဒီေန႔ တျပည္လုံးေထာင္က်ေနတယ္လုိ႔ က်ေနာ္က ယူဆတယ္။ ဒါ အခုမွ သုံးတဲ့စကားမဟုတ္ဘူး။ ဟုိး လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂ဝ ေလာက္ကတည္းက ဒီလုိေျပာလာၾကတာ။ တုိင္းျပည္မွာ လူေတြ ေထာင္က်ေနတယ္။ လြတ္လပ္စြာေျပာခြင့္မရဘူး။ လြတ္လပ္စြာ ဆုိခြင့္ မရဘူး။ လြတ္လပ္စြာေရးသားခြင့္ မရဘူး။
အခု ဒီမွာ ခင္ဗ်ားနဲ႔ က်ေနာ္နဲ႔ ေျပာေနတဲ့ ဘာညာဆုိတာေတြက ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ အစုိးရကေနၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္ခြင့္ေပးထားလုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာေနရတာ မဟုတ္ဘူး၊ တက္ကေနာ္ေလာ္ဂ်ီ ေျပာင္းလာတဲ့၊ အခု ခင္ဗ်ားတုိ႔ေခတ္မွာ မုိဘုိင္းဖုန္းဘာညာဆုိတာေတြ၊ ဒီေပၚမွာတည္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာလုိ႔ရေနၾကတာ။ အဲဒီေတာ့ တုိင္းျပည္က ဘာလြတ္လပ္စရာရွိလဲ။ ခင္ဗ်ား စာေရးလုိ႔ရမလား။ ခင္ဗ်ား လြတ္လပ္စြာ ဘာေျပာလုိ႔ရမလဲ။ ဘာမွလုပ္လုိ႔မရဘူး။ အဲဒီေတာ့ တျပည္လုံး ေထာင္က်ေနတာ။ ဒီလုိ ေထာင္က်ေနေတာ့ က်ေနာ္က ေထာင္ထဲမွာေနတုန္းကလည္း ေထာင္ထဲမွာေနသလုိ ေနတာပဲ။ အခုလည္း က်ေနာ္အျပင္မွာေနတဲ့အခါ ေထာင္ထဲမွာေနသလုိပဲ က်ေနာ္ေနမွာပဲ။ သုိ႔ေသာ္ တခုေတာ့ရွိတယ္။ ေထာင္ထဲမွာေနသလုိ ေနတယ္ဆုိတာက ေထာင္ကုိက က်ေနတဲ့အတြက္ ေထာင္ထဲမွာ ေနသလုိပဲ ေနရမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ ဒီအျပင္မွာ ေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္ ေထာင္က်ေနတာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ေထာင္ထဲမွာေနသလုိထက္ေတာ့ ပုိၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ က်ယ္ေအာင္ေတာ့ေနမွာပဲ။”
အဲဒီေတာ့ ဆရာ အခုလုိေနရင္းနဲ႔ပဲ ဆရာက ‘စု-လႊတ္-ေတြ႔’ဆုိတဲ့မူကုိ ဆက္လက္ကုိင္စြဲမွာေပါ့ေနာ္ ဆရာ။
“ဒီတုိင္းပဲကုိင္တယ္။ ဒီဟာပဲ က်ေနာ္တုိ႔လုပ္တယ္။”
အဲဒီေတာ့ အခုလက္ရွိ က်ေနာ္တုိ႔ျဖစ္ေနတာက ဥပမာ၊ ကုလသမဂၢ မစၥတာဂမ္ဘာရီတုိ႔ လာတယ္။ ေနာက္ သူတုိ႔က ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲကုိ လူအားလုံး ပါဝင္ေအာင္ လုပ္ပါ ဆုိၿပီး အစုိးရကုိ ေျပာေနတဲ့ အေပၚမွာေကာ ဆရာ ဘယ္လုိျမင္သလဲ။
“ဒီဟာေတြနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ က်ေနာ္ သိပ္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ ထင္ျမင္ခ်က္ ေဝဖန္ခ်က္ ေပးႏုိင္ေလာက္ေအာင္ က်ေနာ္ သိပ္ အေသးစိတ္မသိဘူးဗ်ာ။ သုိ႔ေသာ္ က်ေနာ္ေျပာႏုိင္တာတခုကေတာ့ သာမန္အားျဖင့္ က်ေနာ့္ရဲ႕ တဦးခ်င္းသေဘာထားေနာ္၊ ဘာလုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ က်ေနာ္က အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ဘယ္လုိရွိတယ္ဆုိတာကေတာ့ က်ေနာ္မသိဘူး။
က်ေနာ့္ရဲ႕ သေဘာထားကေတာ့ တစ္က က်ေနာ္က ဒီ ၿပီးခဲ့တဲ့ ‘အန္စီ’ (အမ်ဳိးသားညီလာခံ)ကို က်ေနာ္ လက္မခံဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔ လက္မခံလဲ ဆုိတဲ့အခါက်ေတာ့ NC Concept (အမ်ဳိးသားညီလာခံအယူအဆ၊ အျမင္သေဘာထား)ကုိ လက္ခံတယ္၊ က်ေနာ္တုိ႔ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္တုန္းက ေဒၚစုကုိယ္တုိင္ ပင္လုံေက်ာက္တုိင္ကုိ သြားတယ္၊ ကုိမိုးသူကေနၿပီးေတာ့ ေဒၚစုကုိယ္စား ဖတ္တယ္။ အဲဒီထဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔စာတမ္းထဲမွာ ဘာပါလဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔က ‘အန္စီ’ေခၚမယ္ဆုိတဲ့ဟာ။ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးသြားရင္ လႊတ္ေတာ္ ဘယ္သူႏိုင္ႏိုင္ - ဒါ အန္အယ္လ္ဒီမဟုတ္ဘူးေနာ္၊ အန္အယ္လ္ဒီက ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္မယ္ မဝင္မယ္ေတာင္ မျပတ္ေသးတဲ့အခ်ိန္ - ႏုိင္ငံေရး ပါတီကေနၿပီးေတာ့ ‘အန္စီ’ တခုေခၚမယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ အခုသူတုိ႔က ေခၚတယ္။ သူတုိ႔ကေခၚတဲ့ပုံစံနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ေခၚတဲ့ပုံစံနဲ႔ မတူဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔က ျပည္သူရဲ႔ ‘မန္းဒိတ္’ (အမ်ား ေထာက္ခံမႈႈအရ ရရွိေသာ လုပ္ပိုင္ ခြင့္၊ အာဏာ) ကုိ တခါတည္း ရွိတဲ့လႊတ္ေတာ္ကေန ကြပ္ကဲၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ႀကီးၾကပ္မႈနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ရဲ႔ ကမကထျပဳခ်က္နဲ႔ ေခၚမယ့္ ‘အန္စီ’။ အခုဟာက စစ္ ေကာင္စီကေနၿပီးေတာ့ ခ်ေပး တဲ့ဟာ။ ေအာက္ကေန လုိက္ေျပာတဲ့ ‘အန္စီ’။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ သေဘာမတူဘူး။
ေကာင္းၿပီ - အဲဒီ ‘အန္စီ’ကေန ခ်ေပးလုိက္တဲ့ ကြန္စတီက်ဴးရွင္း (ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒ) နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ကြန္စတီက်ဴးရွင္းကုိ က်ေနာ္တုိ႔ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ လက္မခံႏုိင္တဲ့ဟာ က်ေနာ္ အေသးစိတ္ေတြ မေျပာပါဘူး။ က်ေနာ္လည္း တခ်ဳိ႔ဟာေတြ မသိေသးဘူးဗ်ာ။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ က်ေနာ္လည္း အကုန္လုံး အျပည့္အစုံ မဖတ္ရဘူး။ သတင္းစာရတယ္ ဆုိေပမယ့္ က်ေနာ္ လြန္ခဲ့တဲ့ တႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ကစၿပီး သတင္းစာရတယ္။ ရတာကလည္း ရတဲ့အခါ ရ၊ ေက်ာ္တဲ့ရက္ ေက်ာ္ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္ အေသးစိတ္မသိဘူး။
သုိ႔ေသာ္ က်ေနာ္သိသေလာက္ ေျပာရမယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ေတာ့ အေျခခံအားျဖင့္ ဒီကြန္စတီက်ဴးရွင္းကုိ က်ေနာ္တုိ႔ လက္မခံႏုိင္တဲ့အေၾကာင္းက ဘာလဲဆုိေတာ့ နံပါတ္ ၆ လုိ႔ ေျပာတဲ့ ‘တပ္မေတာ္ သည္ အမ်ဳိးသားႏုိင္ငံေရးရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈက႑ကေနၿပီးေတာ့ ပါဝင္ရမယ္’ ဆုိတာ - က်ေနာ္က အဲဒါ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ ဘာလုိ႔ လက္မခံႏုိင္ဘူးဆုိတာ တပ္မေတာ္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ဘာမွမေျပာလုိဘူး။ တပ္မေတာ္က ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ က်ေနာ္က ေလးစားတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အဖြဲ႔အစည္းမွာ သည္ပင္လွ်င္ တပ္မေတာ္က ထြက္လာတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ေခါင္းေဆာင္ေနတာပဲ။ ဦးေအာင္ေရႊဆုိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ဦးလြင္ဆုိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ဦးတင္ဦးဆုိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ က်န္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ ေလးေလး စားစားနဲ႔၊ အားကုိးတႀကီးနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေခါင္းေဆာင္တင္ထားတာပဲ။
ဥပမာ၊ အခုရွိေနတဲ့ တပ္မေတာ္ထဲကေန ထြက္လာမယ့္လူေတြ၊ ဒီလူေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဘာမွ ခ်ဳိးႏွိမ္စရာ၊ ဒီလူေတြကုိ ႏွိပ္ကြပ္စရာ၊ ဒီလူေတြကုိ ပစ္ပယ္စရာ ဘာမွမရွိဘူး။ ဒီလူေတြနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ တြဲလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ႏုိင္ငံေရးမွာ ဦးေဆာင္မႈက႑ကေန ပါမယ္ဆုိတဲ့ အမွတ္ ၆ ရဲ႕ ဆုိလုိခ်က္မ်ဳိး။ အဲဒါ ဘာမွာ သြားျပလဲဆုိေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ သုံးပုံတပုံပါမယ္ဆုိတာမ်ဳိး။ အဲဒါမ်ဳိးက်ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ လက္မခံႏုိင္ဘူး။
ထြက္လာရင္ လာပါ။ ဥပမာဆုိပါစုိ႔၊ ဗုိလ္ခ်ဴပ္မႉးႀကီးသန္းေရႊပဲ ထြက္လာမလား။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးေမာင္ေအးပဲ ထြက္လာမလား၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေရႊမန္းပဲ ထြက္လာမလား၊ လာခဲ့ပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ထဲမွာ ဝင္လုပ္ၾကမလား။ သုိ႔မဟုတ္ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔မဆုိင္တဲ့ အျခားေသာ ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွာ လုပ္မလား။
အားလုံးကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ႀကိဳပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ထဲမွာ ဝင္လုပ္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ထဲမွာ အယူအဆေကာင္းေတြ၊ လုပ္ငန္းေကာင္းေတြကုိ ရွိတဲ့အတြက္ ေခါင္းေဆာင္တင္ရမယ္ဆုိရင္လည္း က်ေနာ္တုိ႔ ဝန္မေလးပါဘူး။ တက္လုပ္ေပါ့။ အားလုံးက၊ အမ်ားက သေဘာတူရင္ က်ေနာ္တုိ႔ထဲမွာ ေခါင္းေဆာင္လုပ္ဖုိ႔လည္း ဝန္မေလးပါဘူး။
ဦးေအာင္ေရႊ ေခါင္းေဆာင္လုပ္ေနလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ေထာက္ခံတာပဲ။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ အမ်ားက လက္ခံထားတယ္ဆုိရင္ လုပ္ပါ။ ဥပမာ၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးသန္းေရႊ က်ေနာ္တုိ႔ဆီ ထြက္လာၿပီးေတာ့ အန္အယ္ဒီမွာ လာလုပ္မယ္ဆုိလည္း လုပ္ပါ။ လက္ခံတာမခံတာက က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာလုိ႔မရဘူးေလ။ က်ေနာ္တေယာက္တည္း မဲေပးလုိ႔ရတဲ့ကိစၥမွ မဟုတ္ဘဲကုိ။
သုိ႔ေသာ္ တပ္မေတာ္ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ လူပုဂၢိဳလ္အရ ဘာမွ ပစ္ပယ္ျခင္း၊ ကန္႔ကြက္ျခင္းလုပ္တာ မဟုတ္ေပမယ့္လုိ႔ တပ္မေတာ္က အာဏာကုိ ခြဲေဝတဲ့ဟာမ်ဳိး၊ လႊတ္ေတာ္ကုိဝင္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူ႔ရဲ႔ဆႏၵ အထက္ကေနၿပီးေတာ့၊ ျပည္သူ႔ရဲ႔သေဘာထား အထက္ကေနၿပီးေတာ့ ေနတဲ့ဟာမ်ဳိး က်ေနာ္တုိ႔ လက္မခံႏုိင္ဘူး။
အဲဒါေၾကာင့္ က်န္ေနတဲ့ဟာေတြ ေဘးခ်ိတ္ထား။ အေသးစိတ္ေလးေတြ က်ေနာ္ မေျပာႏုိင္ေသးဘူး။ က်ေနာ္ မသိတာေတြလည္း ပါတယ္။ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္ နားမလည္တာေတြ ပါတယ္။ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္ အဆက္အစပ္ မရတာေတြ ပါတယ္။ က်ေနာ့္ကုိ ရွင္းျပရမယ့္ဟာေတြ ရွိတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ဒီနံပါတ္ ၆ ကုိေတာ့ က်ေနာ္ လက္မခံႏုိင္ဘူး။
ဒီနံပါတ္ ၆ ကုိ လက္မခံႏုိင္တဲ့အတြက္ ဒီကြန္စတီက်ဴးရွင္းကုိ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ ‘အန္စီ’ကုိ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ ကြန္စတီက်ဴးရွင္းကုိ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ ေကာင္းၿပီ၊ အဲဒီထဲကေနထြက္လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲကုိေရာ ဆိုေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲလည္း က်ေနာ္ လက္မခံႏုိင္ဘူး။ ဒါပဲ က်ေနာ္ ထပ္ေျပာရမယ္။ ဘာလုိ႔ ေရြးေကာက္ပြဲကုိ လက္မခံလဲဆုိေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲဆိုတာကလည္း ဘယ္ကေန ထြက္လာမယ့္ဟာလဲ ဆုိေတာ့ ဒီ ကြန္စတီက်ဴးရွင္းထဲကေန ခ်ဳိးဖဲ့ၿပီးေတာ့၊ ဟုိစည္းကမ္း၊ ဒီစည္းကမ္းဆုိတဲ့ ဟာေတြနဲ႔ လုပ္ၿပီးေတာ့၊ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒဆုိတာေတြ ဆြဲၿပီးေတာ့ ဒါနဲ႔လုပ္မွာ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဖတ္ၾကည့္ရင္ေတာ့ သိမွာပဲ။ က်ေနာ္ အေသးစိတ္ေတြ မသိတဲ့အတြက္ က်ေနာ္ မေျပာခ်င္ဘူး။ သုိ႔ေသာ္ ဘာမွ ေက်နပ္ဖြယ္ေတာ့ မရွိဘူးလုိ႔ က်ေနာ္က အဲလုိပဲ ထင္ပါတယ္။”

No comments: