Wednesday, January 7, 2009

U Win Tin's words on Daw Suu's messages

ေဒၚစု စကားအတိုင္း ျပတ္သားဖုိ႔ အခ်ိန္တန္ၿပီဟု ဦးဝင္းတင္သတိေပး

ဒီဗြီဘီ၊ ၅ ဇန္နဝါရီ ၂ဝဝ၉ ခင္ႏွင္းထက္

၆၁ ႏွစ္ေျမာက္လြတ္လပ္ေရးေန႔က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေပးလိုက္တဲ႔ သတင္းစကား အတိုင္း ျမန္မာႏိုင္ငံဒီမိုကရစီေဖၚေဆာင္ေရးအတြက္ ျပတ္သားဘုိ႔ အခ်ိန္တန္ၿပီလို႔ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဗဟုိအလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ဝင္ ဦးဝင္းတင္က ေျပာၾကား လိုက္ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္ဟာ အေရးအႀကီးဆံုးအခ်ိန္ကို ေရာက္ရွိေနၿပီး ျပတ္သားမႈမရွိဘဲ ေတြေဝေနၾကမယ္ဆိုရင္ အလြန္ဆိုးရြားတဲ႔ အက်ိဳးဆက္ေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရလိမ္႔မယ္လို႔လည္း ဦးဝင္းတင္က သတိေပးေျပာၾကားပါတယ္။



ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ‘တိုင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူလူထုအက်ိဳးကို ေရွးရႈၿပီး ျပတ္ျပတ္သားသား ေဆာင္ရြက္ၾကပါ’ ဆိုတဲ႔ စာတမ္း တခုေရးသားၿပီး သူ႔ ေနအိမ္ေရွ႔မွာ ဆိုင္းဘုတ္အသစ္ ထပ္တင္လိုက္တဲ႔အေပၚ သေဘာထား ေမးျမန္းစဥ္ ဦးဝင္းတင္က ေျပာၾကားလိုက္တာပါ။

“ဒီေန႔အေျခအေနအရ က်ေနာ္တို႔ ဘာပဲေျပာေနေန ျပတ္သားဖို႔ အလြန္လိုတဲ့ အခ်ိန္ပဲဗ်၊ မျပတ္သားလို႔ မရေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ မျပတ္သားလို႔ ေတြေတြေဝေဝ၊ ယိမ္းယိမ္းယိုင္ယိုင္၊ ကြဲကြဲျပားျပားျဖစ္ေနၾကမယ္။ ဒါဆို အလြန္ကို ဆိုးဝါးတဲ့ အက်ိဳးဆက္ေတြကို ရင္ဆိုင္ရေတာ့မယ္။ သို႔မဟုတ္လို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ပိုၿပီးေတာ့ ခက္ခဲ ႀကီးမားတဲ့ အက်ပ္အတည္းေတြ၊ ပိုမိုၿပီး ၾကမ္းတမ္းတဲ့ အႏၲရာယ္ေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ၾကရလိမ့္မယ္။

က်ေနာ္တို႔ ဒီလိုပဲ ေျပာရမွာပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီေန႔အေျခအေနက အားလံုး သိၾကတဲ့ အတိုင္းပါပဲ။ ဒီစစ္အစိုးရဟာ၊ ဒီအာဏာယႏၲရားႀကီးဟာ ဒီေန႔ က်ေနာ္တို႔ရဲ႔ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္၊ ျမန္မာ့လူမႈ အဖြဲ႔အစည္းကို ဘာမွခ်မ္းသာခြင့္ မေပးေတာ့ဘဲ၊ သက္ညွာခြင့္ မေပးေတာ့ဘဲ၊ ေလွ်ာ့ေပါ့ခြင့္ မေပးေတာ့ဘဲနဲ႔ နင္းႀကိတ္ ေတာ့မယ့္ဟာ ျပင္ေနၿပီ ခင္ဗ်။ ဒါ လူတိုင္းသေဘာေပါက္ရမယ့္ အခ်က္ပဲခင္ဗ်။

ဒီႏွစ္ဟာ သိပ္ေလွ်ာ့တြက္လို႔ မရဘူး ဟုတ္လား။ ဟိုလိုလို ဒီလိုလို ေပါင္ေယာင္ေယာင္ ေပါင္ေပါင္ လုပ္လို႔မရဘူး။ က်ေနာ္တို႔ေတြ မတူတဲ့ သေဘာထားေတြ၊ မတူညီတဲ့ ဆႏၵေတြ၊ မတူတဲ့ အျမင္ေတြေပၚမွာ အေျချပဳၿပီးေတာ့ ကြဲကြဲျပားျပားလည္း လုပ္လို႔မရတဲ့ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီ ခင္ဗ်။ အဲဒီ အခ်ိန္အခါမ်ဳိးမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႔ စကားျဖစ္တဲ့ ျပတ္ျပတ္သားသားလုပ္ၾက ဆိုတဲ့ဟာကို ေျပာလိုက္တာဟာ အလြန္႔အလြန္ကို အေရးႀကီးတဲ့ သေဘာထား အက်ိဳးပါတယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဒီလိုပဲတြက္ခ်င္၊ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

က်ေနာ္ထပ္ၿပီးေတာ့ တိုက္တြန္းခ်င္တာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ စကားမို႔လို႔ အေရးႀကီးတယ္၊ သို႔မဟုတ္ရင္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႔ ဖခင္ျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႔ စကားျဖစ္လို႔ အေရးႀကီးတယ္ ဆိုတာမ်ဳိးထက္ အေျခအေနအခ်ိန္ အခါအရ အလြန္႔အလြန္ကုိ ကိုက္ညီတဲ့ စကားျဖစ္တဲ့အတြက္လည္း အလြန္ကို အဖိုးတန္တယ္လို႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဘာပဲေျပာေျပာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း စကားအတိုင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ျပတ္သားရမယ့္အခ်ိန္ပဲဗ်။ ျပတ္ျပတ္သားသားလုပ္ၾက ဆိုတဲ့ စကားအၫႊန္း ထြက္လာတာဟာ က်ေနာ္တို႔အဖို႔ အလြန္ကို မွတ္သားစရာေကာင္းပါတယ္။ ဒါကို တိုင္းသူျပည္သားလည္း သေဘာေပါက္ရမယ္၊ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြလည္း သေဘာေပါက္ရမယ္၊ လူငယ္အင္အားစုေတြလည္း သေဘာေပါက္ရမယ္၊ ဒီမိုကေရစီအင္ အားစုေတြလည္း သေဘာေပါက္ရမယ္လို႔ က်ေနာ္ယူဆပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီအခ်ိန္ကိုက အလြန္အေရးႀကီးတဲ့ အခ်ိန္အခါလည္း ေရာက္ေနၿပီ၊ က်ေနာ္တို႔ အလြန္ျပတ္သားရမယ့္ အခ်ိန္ခါလည္း ေရာက္ေနၿပီ၊ က်ေနာ္တို႔ဟာ ခိုင္မာတဲ့ သံႏၷိ႒ာန္ေတြ ခ်ရမယ့္ အခ်ိန္ေရာက္ေနၿပီ။

အဲလို အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕ဆက္မယ့္လုပ္ငန္းက သာမန္လုပ္ငန္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သာမန္ ဥပမာ အဖြဲ႔အစည္းတခုက သာမန္ ဒီေၾကညာခ်က္ထုတ္တာမ်ဳိး၊ အစည္းအေဝးထိုင္ရံု စကားေျပာရမယ့္၊ လုပ္ရမယ့္ အေျခအေနမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔က အလြန္ခက္ခဲ က်ပ္တည္းတဲ့ အခ်ိန္အခါကို ရင္ဆိုင္ေနရၿပီ အလြန္ႀကီးမားတဲ့ အႏၱရာယ္ေတြ ရင္ဆိုင္ေနရၿပီဆိုတာ သေဘာေပါက္ရမယ္။”

ဝါရင့္ ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီး သခင္ခ်န္ထြန္းက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ သူ႔ရဲ႔ဆႏၵကို ျပည္သူလူထုကို အသိေပးလိုက္တာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။

“ဒါ ျပည္သူလူထုကို တိုက္တြန္းတာေပါ့။ ျပတ္ျပတ္သားသားေပါ့။ အမွန္ကေတာ့ ပိုမိုၿပီးေတာ့ ခုလို ေအးမေနဘဲ ၿငိမ္မေနဘဲနဲ႔ ျပတ္ျပတ္သားသား၊ ထထၾကြၾကြ ေဆာင္ရြက္ၾကပါ၊ ေျပာၾက၊ ဆိုၾက၊ လႈပ္ရွားၾကပါ ဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။ အမွန္ကေတာ့ ဒီသေဘာကို ေျပာတဲ့လူပဲ ဒီလိုပဲ ယူဆပါတယ္။ ဆႏၵကို ထုတ္ေဖၚတဲ့သေဘာကို ေရာက္တာေပါ့။ ဘာလဲဆိုေတာ့ တရားမေဟာႏိုင္ဘူး၊ လာ မေဟာႏိုင္ေတာ့ ဒီလိုလုပ္ရမယ္၊ ဒီလိုကိုင္ရမယ္ ဆိုတဲ့သေဘာေပါ့။ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား လုပ္ရမယ္၊ ေျပာၾကမယ္၊ ဆိုၾကမယ္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား လုပ္ရမယ္ ဟုတ္လား။ အမွန္က ေၾကာက္မေနနဲ႔ ဆိုတဲ့သေဘာမ်ဳိးေပါ့။”

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရ႔ဲ ေျပာၾကားခ်က္ေတြကို ေလးေလးနက္နက္ အဓိပၸာယ္ဖြင္႔ဆိုၿပီး အဖြ႔ဲခ်ဳပ္ဝင္ေတြနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြ အပါအဝင္ ျပည္သူတရပ္လံုး ျပတ္ျပတ္သားသားနဲ႔ ေရွ႔တိုးလုပ္ေဆာင္ၾကဖုိ႔ အခ်ိန္တန္ၿပီလို႔ ဦးဝင္းတင္က တိုက္တြန္းပါတယ္။

“ေဒၚစုဆီက စကားသံေတြ ထြက္တဲ့အခါ က်ေနာ္တို႔က အရဆကသအးိပၸာယ္ေတြ ဖြင့္ရမယ့္ဟာ ေတြရွိပါတယ္။ ဥပမာဗ်ာ က်ေနာ္ ေထာင္ကေန ထြက္လာတဲ့အခါ က်ေနာ္ၾကားဖူးတဲ့ စကားတခုရွိတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ေဒၚစုကေနၿပီးေတာ့ အန္အယ္လ္ဒီ ေပါ့ဗ်ာ။ အန္အယ္လ္ဒီ အလုပ္မႈေဆာင္အဖြဲ႔ သို႔မဟုတ္ အန္အယ္လ္ဒီ ေခါင္းေဆာင္မႈကို ေျပာတယ္တဲ့။ ‘အန္ကယ္တို႔ အကယ္၍ က်မကေန ေရွ႕ကို ေရာက္ေနရင္လည္း အန္ကယ္တို႔ က်မေနာက္က လုိက္ပါ၊ အကယ္၍ အန္ကယ္တို႔ ေရွ႕က ေရာက္ေနရင္လည္း က်မအန္ကယ္တို႔ ေနာက္ကေန လိုက္ပါ့မယ္’ ဆိုတဲ့ စကားမ်ဳိးေပါ့ဗ်ာ။ ေဒၚစုေျပာတဲ့ စကားက ဘာေျပာလဲ ဆိုေတာ့ အန္ကယ္တို႔ ေရွ႕ကိုတိုးၾကပါ၊ အန္ကယ္တို႔ ေရွ႕ကို တိုးသြားတဲ့ေနာက္ကေန က်မလိုက္မယ္။ အဲက်မလည္း ေရွ႕ကိုတိုးေနမယ္၊ က်မ ေရွ႕ကို တိုးတဲ့ေနာက္ကို အန္ကယ္တို႔ လိုက္ၾကပါလို႔ အဲ့လိုဆိုလိုတာဗ်။

က်ေနာ္တို႔ ညီၫႊတ္ေရးကို လက္တြဲလုပ္ေရးကိုသာ တိုက္တြန္းတာ မဟုတ္ဘူး၊ ေဒၚစု တိုက္တြန္းေနတာ ဘာလဲဆိုေတာ့ က်မတို႔သည္ ေရွ႕ကိုတိုးၾကရမယ္ လက္ရွိ ၿငိမ္ေနတဲ့ဟာမ်ဳိး မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ အန္ကယ္ တို႔က ေရွ႕ကိုတိုးၾကရမယ္ လက္ရွိၿငိမ္ေနတဲ့အေနထားမ်ဳိး မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ အဲ့လိုေျပာ တယ္လို႔ က်ေနာ္အဓိပၸာယ္ေပါက္တယ္ခင္ဗ်။ ေရွ႕တိုးတာဆို ဘယ္လိုဟာမ်ဳိးကို ေရွ႕တိုးမွာလည္း ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ အဓိပၸာယ္ရွင္းရွင္းေလးပဲ။ ဗမာျပည္မွာ ဒီမိုကေရစီ ပန္းတိုင္ကို ေရာက္ဖို႔၊ ဒီမိုကေရစီလမ္း ေၾကာင္းႀကီးကို က်ေနာ္တို႔ခ်ီႏိုင္ဖို႔၊ ဒီမိုကေရစီလူ႔ေဘာင္သစ္ ေပၚေပါက္လာဖို႔အတြက္ ေရွ႕တိုးရမယ္။

ေနာက္တခုက ဒီေန႔တိုင္းျပည္ကို ႏွိပ္ကြပ္ေနတဲ့၊ တိုင္းျပည္ကို ဖိႏွိပ္ေနတဲ့၊ တိုင္းျပည္ကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္ေနတဲ့၊ တိုင္းျပည္ကို လည္ပင္းညွစ္ေနတဲ့ စစ္အာဏာ ယႏၲရားႀကီး ၿဖိဳဖ်က္ေရးအတြက္ က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕ကိုတိုးရမယ္လို႔ အဲလိုပဲ အဓိပၸာယ္ဖြင့္တယ္ဗ်။ ဒါက်ေနာ္ ေဒၚစုစကားေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ က်ေနာ့္ရဲ႔ ခံယူခ်က္၊ တုံ႔ျပန္ခ်က္၊ နားလည္ခ်က္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒီေန႔ ေဒၚစုေျပာခဲ့တဲ့ စကားအတိုင္းပဲ က်ေနာ္ကေတာ့ က်ေနာ္လည္း ျပတ္ျပတ္သားသားလုပ္ဖို႔ကို ဒီေန႔က်ေနာ္ သံႏၷိ႒ာန္ခ်တယ္။

မေန႔က လြတ္လပ္ေရးေန႔ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္ၾကားတဲ့ အခ်ိန္မွာ အလားတူပဲ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ နီးစပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ေတြ႔ဆံုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို မေန႔က တေန႔လံုး က်ေနာ္ ဒီစကားပဲ တိုက္တြန္းစကား ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဒီဟာကို တိုင္းသူျပည္သား တရပ္လံုးကိုလည္း က်ေနာ္ဆက္ၿပီးေတာ့ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ ေဒၚစုစကားအတိုင္းပဲ၊ က်ေနာ္တို႔ေတြ ေရွ႕ကို တိုးၾကစို႔၊ ေရွ႕ကို တက္ၾကစို႔၊ ၿငိမ္မေနပါနဲ႔၊ ေရွ႕ကို တက္ပါလို႔ က်ေနာ္ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။”

ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ မႏွစ္က မတ္လ ၂၇ ရက္ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးေန႔ ကလည္း အလားတူ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႔ အဆိုအမိန္႔တခုကို ေရးသားၿပီး ဆိုင္းဘုတ္တင္ ခ်ိတ္ဆြဲခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ‘ျပည္သူကို ဘယ္ေသာအခါမွ တပတ္မရိုက္ခဲ့’ ဆိုတဲ႔ ေျပာဆိုခ်က္ ျဖစ္ၿပီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႔ ပံုတူပန္းခ်ီနဲ႔အတူ ေရးသား ခ်ိတ္ဆြဲခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ အရင္က ခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ႔ စာတမ္းကေတာ႔ ‘စုေပါင္းလုပ္မွ ေအာင္ျမင္မည္’ ဆိုတဲ့ စာတမ္းျဖစ္ၿပီး မႏွစ္က ေဖေဖၚဝါရီလ ၁၂ ရက္၊ ျပည္ေထာင္စုေန႔မွာ ေရးသား ခ်ိတ္ဆြဲခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။


No comments: