Saturday, January 10, 2009

review the constituition first

အေျခခံဥပေဒကို မျပင္မခ်င္း ေရြးေကာက္ပဲြကိစၥ မစဥ္းစားဟု ဦးဝင္းတင္ ေျပာၾကား
ထက္ေအာင္ေက်ာ္ ၈ ဇန္နဝါရီ ၂ဝဝ၉ ဒီဗြီဘီ -

လက္ရွိဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒကို အရင္ဆုံး ျပန္ျပင္ေပးမွပဲ ေရြးေကာက္ ပဲြကိစၥကို စဥ္းစားမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာထားကို မေျပာင္းလဲဘူးလုိ႔ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီ အဖဲြ႔ခ်ဳပ္ ပါတီ ဗဟို အလုပ္အမႈေဆာင္ ဦးဝင္းတင္က ေျပာၾကားပါတယ္။

နအဖ စစ္အစုိးရက အေျခခံဥပေဒသစ္ကို မႏွစ္က အတည္ျပဳလုိက္ၿပီး စီမံေနတဲ့ ၂ဝ၁ဝ ေရြး ေကာက္ပဲြကို ႏိုင္ငံေရး အဖဲြ႔သစ္တခ်ဳိ႔က ဝင္ေရာက္ အေရြးခံမယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြ ထြက္ေပၚေနခ်ိန္မွာ ဦးဝင္းတင္ကို ေမးျမန္းတဲ့အခါ ဒီလုိ ေျဖၾကားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

“ဒီကြန္စတီက်ဴးရွင္းကိစၥအေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ ဒီသေဘာထား မျပတ္မခ်င္း၊ က်ေနာ္တို႔ရဲ႔ လက္ခံႏိုင္တဲ့ အေနအထား မရွိမခ်င္း၊ ေရြးေကာက္ပြဲဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ေခါင္းထဲမွာ ဘာမွမရွိဘူးဗ်။ စဥ္းကို မစဥ္း စားဘူး။ စကားထဲကို ထည့္မေျပာဘူးဗ်။”

အတုအေယာင္ အမ်ဳိးသား ညီလာခံကေန ေပၚေပါက္လာတဲ့ အေျခခံဥပေဒကို လက္မခံတာေၾကာင့္ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲကို မစဥ္းစားတာလုိ႔ ဦးဝင္းတင္က ရွင္းျပပါတယ္။

“ဒီ ကြန္စတီက်ဴးရွင္းကို က်ေနာ္ အယံုအၾကည္မရွိဘူး၊ ဒီ ကြန္စတီက်ဴးရွင္းတင္ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီ ကြန္စတီက်ဴးရွင္းကို ေမြးဖြားေပးလိုက္တဲ့ သူတို႔ စစ္အစိုးရရဲ႔ အေရၿခံဳေပါ့ဗ်ာ - သို႔မဟုတ္လည္း ေရႊရည္စိမ္ အ တုအေယာင္ အမ်ဳိးသားညီလာခံဆိုတာကိုလည္း က်ေနာ္ ပစ္ပယ္တယ္။”

ဒီသေဘာထားကိုပဲ အင္းစိန္ေထာင္မွာ အက်ဥ္းက်ေနစဥ္ကာလ ၁၉၉၃ မွာ ဆံုေတြ႔ခဲ့တဲ့ အေမရိ ကန္ ကြန္ဂရက္အမတ္ ဘီလ္ရစ္ခ်တ္ဆန္ အပါအဝင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေျပာခဲ့ၿပီးသားလို႔လည္း ဦးဝင္းတင္က ေျပာပါတယ္။

“က်ေနာ္သံုးတဲ့စကား အဂၤလိပ္စကားဆိုရင္ ီင်ဘေညိ ဖ်က္သိမ္းရမယ္လို႔ေတာင္ ေျပာတယ္။ အဲ့ဒီလိုညီလာခံကအစ က်ေနာ္ လက္မခံဘူး၊ အဲ့ဒီညီလာခံက ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ကြန္စတီက်ဴးရွင္း ဆိုတာ ကိုလည္း က်ေနာ္လက္မခံဘူး။ အဲ့ဒီအတြက္ က်ေနာ့္ကိုေတာ့ ဘာမွ က်န္တဲ့စကားကို ေျပာစရာမလိုဘူး။ ေရြးေကာက္ပြဲတို႔ဘာတို႔ က်ေနာ္ေခါင္းထဲမွာ ဒီေန႔အထိ မစဥ္းစားဘူး။ - ျပည္သူ႔ဆႏၵခံယူပြဲတို႔ဆိုတာ လုပ္ၿပီးေသာ္ျငားလည္း ဒါ အတည္မျဖစ္ေသးဘူးဗ်၊ အတည္မျဖစ္ေသးဘူး။ အတည္ျဖစ္မွာက လႊတ္ေတာ္ေတြဘာတို႔ ေခၚၿပီးတဲ့အခ်ိန္က်မွ အတည္ျဖစ္မွာ။”

နအဖစစ္အစိုးရကိုလည္း “အတည္မျဖစ္ေသးတဲ့ ကြန္စတီက်ဴးရွင္းကို တိုင္းျပည္ကလည္း မႀကိဳက္ ပါဘူး၊ က်ေနာ္တို႔ကလည္း မႀကိဳက္ပါဘူး၊ ကမၻာကလည္း မႀကိဳက္ပါဘူး၊ အဲ့ဒီလိုအေနအထားမ်ဳိးမွာ ခင္ဗ်ားတို႔ ဒါကို ျပန္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သံုးသပ္ႏိုင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲႏိုင္ေအာင္ လုပ္ပါ” လုိ႔ ကမ္းလွမ္း ထားၿပီး ျဖစ္ေပမယ့္ အခုထိ မတုံ႔ျပန္ေသးဘူးလို႔ ဦးဝင္းတင္က ေျပာပါတယ္။

ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ခံယူခ်က္သေဘာထားကိုလည္း ဦးဝင္းတင္က ရွင္းျပပါတယ္။

“ဒီမိုကေရစီပန္းတိုင္ကို ခ်ီတက္တဲ့အခါမွာ အမ်ားျပည္သူဆႏၵကို ခံယူတဲ့ ခံယူႏိုင္တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ မ်ဳိးကို ေက်ာ္ျဖတ္ရမယ္ဆိုတာ အင္မတန္ သဘာဝက်တဲ့ အေနထားပဲဗ်ာ။ က်ေနာ္တုိ႔ ေရြးေကာက္ပြဲကို ျငင္းဆန္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ေျပာေနတာက စစ္အေျခခံဥပေဒမ်ဳိး - တုိင္းျပည္ကုိ စစ္ကြၽန္ဇာတ္ သြင္းမယ့္ အေျခခံဥပေဒမ်ဳိးက ေပါက္ပြားလာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ဳိးကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔မဝင္ႏိုင္ဘူး၊ ဒါကို က်ေနာ္တို႔ ေျပာေနတာ။ “သိမ္းက်ဴံးၿပီးေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲမွန္သမွ် ဆန္႔က်င္ၾက ဆိုတဲ့ဟာမ်ဳိး ေၾကြးေၾကာ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေရြးေကာက္ပြဲဟာ ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ ဒီတိုင္းျပည္ကို စစ္ကြၽန္ဇာတ္သြင္းမယ့္ အေျခခံ ဥပေဒကေန ေပါက္ဖြားလာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔က ဒါကို ထည့္မစဥ္းစားတာ။

ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္က်သြားတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား မိသားစုေတြကို သြားေရာက္ အားေပးတာ၊ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္စည္ရုံးေရး စတဲ့လႈပ္ရွားမႈေတြကို အေလးထားေဆာင္ရြက္ေနတယ္လုိ႔ ဦးဝင္းတင္က ျဖည့္စြက္ ေျပာၾကားပါတယ္။

၁၉ ႏွစ္ေက်ာ္ ေထာင္ဒဏ္က်ခံခဲ့ရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ဦးဝင္းတင္ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာ မွာ အင္းစိန္အက်ဥ္းေထာင္ကေန လြတ္ေျမာက္လာၿပီးေနာက္ ပါတီတာဝန္ေတြ ျပန္လည္ ထမ္းရြက္ေနပါ တယ္။



No comments: