Thursday, June 4, 2009

U WIn Tin interview on New Politics for Burma - June 3rd 2009

ဦး၀င္းတင္နဲ႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႔ ႏိုင္ငံေရးသစ္ လႈပ္ရွားမႈ အင္တာဗ်ဴး၊ ဗြီအိုေအ

ဇြန္ ၃၊ ၂၀၀၉

ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လက္ရွိျဖစ္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးပုံစံသစ္ (New Politics) တရပ္ ရွာေဖြရေတာ့မယ္လုိ႔ ဗဟုိအလုပ္အမႈေဆာင္ ေကာ္မတီဝင္ ဦးဝင္းတင္က ေျပာဆုိေနပါတယ္။

ဒီႏုိင္ငံေရးသစ္ အယူအဆနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးသစ္ရဲ႔ အဓိပၸါယ္ကုိ ပုိမုိသိရွိႏုိင္ဖုိ႔ ဦးေက်ာ္ဇံသာက ဦးဝင္းတင္ကုိ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္း ေဆြးေႏြးတင္ျပထားပါတယ္။ (၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ (၃) ရက္။ ဗြီအိုေအျမန္မာပိုင္းအစီအစဥ္မွ )

“ဒီလိုဗ်၊New Politics ဆုိတဲ့ အေန အထားက က်ေနာ္ အမွန္ေျပာရရင္ စကားလုံးက နည္းနည္းေတာင္ ႀကီးက်ယ္သြားတယ္ဗ်။ အဓိပၸာယ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ဖြင့္လုိ႔ရတာ။ အမွန္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဘာျဖစ္လုိ႔New Politics လုိ႔ သုံးလည္းဆိုေတာ့ စကားလုံးမရွိလုိ႔ဗ်။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဒီေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ တည္ရွိေနတဲ့ၾကားမွာ စစ္အစိုးရက စကားၾကမ္းရင္လည္း ခြင့္ျပဳပါဗ်ာ၊ ခြင့္လႊတ္ပါလုိ႔ ေတာင္းပန္ရမယ္၊ ပရိသတ္ကုိ။ ရွင္းရွင္း ေျပာရင္ သူတုိ႔ကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲတင္းကုပ္ထဲကို က်ေနာ္တုိ႔ကို ဆြဲေခၚေတာ့မယ္။ ျမက္ေက်ြးလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ နဖားႀကိဳးဆြဲလုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တုိ႔ကို ေရြးေကာက္ပြဲတင္းကုပ္ထဲကို ဆြဲသြင္းေတာ့မယ္။ ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ ႏုိင္ငံေရး မရွိေတာ့ဘူး၊ သူတုိ႔ဘက္က ဒီေရြးေကာက္ပြဲကာလ။

“အဲဒါေၾကာင့္ ဒီႏုိင္ငံေရး မရွိျခင္းကို က်ေနာ္တုိ႔က ႏုိင္ငံေရးအစားထုိးမွရမယ္ သို႔မဟုတ္ လည္း ပုံစံတမ်ဳိးရွာရမယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္က စကားလံုးကုိ နည္းနည္း ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေပ့ါဗ်ာ၊ ႏုိင္ငံေရးသစ္တုိ႔ ဘာတုိ႔ဆိုတဲ့ စကားေတြကို ေျပာလုိက္ရတာ။ ဆုိလိုတာက က်ေနာ္တို႔ လႈပ္လုိ႔ရွားလို႔ ရေအာင္ လုပ္ရေတာ့မယ္။ ပုံမွန္နည္းမွန္ အခုရွိေနတဲ့ အန္န္အယ္လ္ဒီ၊ အင္န္အယ္လ္ဒီမုိ႔လို႔ သီးျခား ေပါ့ဗ်ာ။ ဥပမာ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမုိ႔လို႔၊ ဘုန္းႀကီးေတြ၊ သံဃာေတြ၊ တုိင္းရင္းသားေတြ၊ ဒါေတြဟာ ကိုယ့္နည္းကုိယ့္ဟန္နဲ႔ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ပဲ

လုပ္ေနမယ္ဆိုတဲ့ ပုံစံမ်ဳိးနဲ႔ေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အေနအထားသစ္အတုိင္း၊ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ အေန အထားအတုိင္း က်ေနာ္တို႔ ဘာေတြလုပ္ႏုိင္မလဲ ရွာဖုိ႔လိုတယ္လို႔ က်ေနာ္က ယူဆတယ္။”

ဆရာ အဲဒီပုံစံသစ္နဲ႔ လႈပ္ရွားလာႏုိင္ေအာင္ ဘယ္လိုမ်ား စိတ္ကူးရွိပါသလဲ၊ ဘယ္လုိမ်ား လႈပ္ရွားလာႏုိင္ပါသလဲ။

“က်ေနာ္က တပ္ေပါင္းစုတို႔၊ ဘာတု႔ိ ဖြဲ႔တဲ့ဟာလည္း သိပ္ေတာ့ မေမွ်ာ္မွန္းဘူးဗ်ာ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆုိေတာ့ ဗမာျပည္ႏုိင္ငံေရးမွာလည္း တပ္ေပါင္းစုတုိ႔၊ ဘာတုိ႔ဆုိတာေျပာၿပီးေတာ့ ပ်က္တာမဟုတ္ ဘူးဆိုရင္ေတာင္ အလုပ္မျဖစ္ဘူး။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက စစ္အစိုးရက က်ေနာ္တုိ႔အေပၚ ဒီေလာက္ အထိ တင္းတင္းမာမာနဲ႔ သုိ႔မဟုတ္လည္း ျပတ္ျပတ္ေတာင္းေတာင္းနဲ႔ ဆက္ဆံေနတဲ့၊ လုပ္ကုိင္ေနတဲ့ အခါမ်ဳိးမွာ က်ေနာ္တုိ႔ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ေတာ့ အလုပ္ရွာရမယ္လုိ႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာ။ အဲေတာ့ ပုံစံတခုက ဘာလဲဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ လက္တြဲၾကရမယ္၊ ဒါပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ လက္တြဲလုပ္မွ။ လက္တြဲ မလုပ္လို႔ကေတာ့ မရဘူး၊ ညိွမလုပ္လုိ႔ မရဘူး။ အဲေတာ့ က်ေနာ္ေျပာေလ့ရွိတဲ့ စကားလုံးကေတာ့ အသံညီေအာင္ လုပ္ၾကစုိ႔၊ အသံညီရင္ အလုပ္ညီ လာလိမ့္မယ္။ အလုပ္ညီရင္ အျမင့္ဆုံးကေတာ့ အဖြဲ႔ေတာင္ ညီႏုိင္တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ စုဖြဲ႔မႈ ေပါ့ဗ်ာ၊လက္ တြဲမႈက ညီသြားႏုိင္တယ္။New Politics က အသံညီဖုိ႔ေလာက္ကို က်ေနာ္ မွန္းပါတယ္။

“ဘာေတြ က်ေနာ္တုိ႔ လုပ္မလဲဆုိတာကေတာ့ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တဲ့ပုံစံက စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ဆန္႔က်င္ေရးကုိ မူအားျဖင့္ ထားမယ္။ အာဏာရွင္စနစ္ မွန္သမွ်ကို ဆန္႔က်င္မယ္ဆုိတဲ့ဟာ ဒီေန႔အထိ အန္င္အယ္လ္ဒီရဲ႔ မူခင္ဗ်။ အလားတူပဲ အျခားအျခားေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွာလည္း ဒီမူက ရွိၿပီးသားပဲ။ အဲလုိဆုိ ဒီမူကို က်ေနာ္တုိ႔ အေျခခံၾကမယ္။ ေနာက္တခုက က်ေနာ္တို႔ လက္တြဲၾကတဲ့၊ လႈပ္ရွားၾကတဲ့၊ လုပ္ကုိင္ၾကတဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႔ေဘာင္ဟာ ညီၫြတ္ေရးေဘာင္ ထားမယ္။ ညီၫြတ္ေရးအတြက္ က်ေနာ္တို႔ မူေလးေတြ ခ်ထားမယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီလုိ က်ေနာ္တုိ႔ လုပ္လုိ႔ရွိရင္ ႏုိင္ငံေရးသစ္ရဲ႔ စကားေျပာလို႔ရလာမယ္၊ ရွာလို႔ ရလာမယ္။ ဦးတည္ခ်က္ေလးေတြ၊ မ်က္ႏွာမူရာေလး ေတြ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ထိန္းမတ္ၿပီး သြားလို႔ ရမယ္လုိ႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ အဲဒီပုံသ႑ာန္က ဒါပဲခင္ဗ်။”

အသံညီရမယ္ဆုိတာ အခု ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဒီမုိကေရစီလုိလားတဲ့ အင္အားစုရဲ႔အသံ ကြဲလြဲေနလုိ႔လား ဆရာ။ တခ်ဳိ႔သူေတြကေတာ့ အစိုးရနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လုိတဲ့အပိုင္း၊ သူတို႔ကေတာ့ ထားလုိက္ပါေတာ့။ အမ်ားစုက အသံညီမေနဘူးလား၊ အစကတည္းက။

“အသံညီပါတယ္။ မညီဘူးလုိ႔ က်ေနာ္ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ အသံညီခ်င္တယ္ဆုိတာက

ေရြးေကာက္ပြဲနီးလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ေဖာက္ၾကတာေတြက အမ်ားႀကီး ေပၚလာလိမ့္မယ္။ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းေျပာမယ္ဗ်ာ၊ အင္န္အယ္လ္ဒီထဲေတာင္ မွ ေဖာက္တဲ့အသံေတြ မေပၚဘူးလို႔ ဘယ္သူမွ မေျပာႏုိင္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔မွာ ပဲ့တာေတြ ရွိခဲ့ဖူးၿပီ။ မဂၤလာဒုံအဖြဲ႔တုိ႔၊ ဘာတုိ႔ဆုိတာေတြ ပဲ့ခဲ့ဖူးၿပီ။ ဒါမ်ဳိး ဆုိတာက ဘယ္ေတာ့ျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္တတ္တဲ့ လကၡဏာပါ။ အဲေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ကိုယ့္ရဲေဘာ္ေတြနဲ႔ေရာ၊ အျခားေသာ ပါတီအဖြဲ႔အစည္းမ်ားနဲ႔ေရာ တေသြးတည္း၊ တသံတည္း၊ တစည္းတည္းကို ျဖစ္ေနေအာင္ က်ေနာ္တို႔ စုစည္းဖို႔အတြက္ အသံညီေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ ဆုိတာ ေျပာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။”

အဖိတ္အစင္ေလးေတြ ရွိတတ္တာကေတာ့ သဘာဝပဲလို႔ ဆရာလည္း ေျပာပါတယ္။ အသံညီဖုိ႔ ဆုိတာမွာ အဓိကအားျဖင့္ တုိင္ေပးတဲ့လူကေတာ့ အသံအက်ယ္ေလာင္ဆုံးနဲ႔ ညီေအာင္လုပ္ေပးရ မယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ ဆုိေတာ့ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ အဓိကအားျဖင့္ အသံ တုိင္ေပးရမယ့္ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္မ်ား တညီတၫြတ္တည္း အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က သူမ်ားကို လႊမ္းမုိးႏုိင္ေအာင္ အသံထြက္ႏုိင္မလဲခင္ဗ်။

အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေတာ့ က်ေနာ္ ေျပာေနတာက က်ေနာ့္သေဘာထား၊ အယူအဆ လို႔ပဲ ေျပာရမွာကိုး။ အင္န္အယ္လ္ဒီရဲ႔ Policy မဟုတ္ ေသးဘူးခင္ဗ်။ ခုနေျပာတဲ့ အာဏာရွင္စနစ္ ဆန္႔က်င္ေရးကလည္း အင္န္အယ္လ္ဒီရဲ႔ မူအေနနဲ႔ပဲ ရွိေနတယ္။ အင္န္အယ္လ္ဒီထဲမွာလည္း ညီၫြတ္ေရးဆုိတာ မူအားျဖင့္ ရွိေနတယ္။ အင္န္အယ္လ္ဒီဟာ အျခားေသာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားနဲ႔ တြဲလုပ္ရာမွာ၊ ဥပမာ စီအာရ္ပီပီလိုဟာမ်ဳိးမွာ တုိင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းမ်ားနဲ႔ တြဲလုပ္ေနတယ္။ ဒီဟာ အသံအသစ္ မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်။ အင္န္အယ္လ္ဒီမွာ ရွိၿပီးသားကိစၥပဲ။ ရွိၿပီးသားကိစၥ၊ ရွိၿပီးသားသေဘာထား၊ ရွိၿပီးသား လမ္းၫႊန္ေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အသံက တိုင္႐ုံပဲ ရွိတယ္၊ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္လည္း တုိင္ႏုိင္ပါတယ္။

အင္န္အယ္လ္ဒီက ဒီဘက္ကို လွမ္းဖို႔ အတြက္ ဘာမွ မခဲယဥ္းဘူးလို႔ က်ေနာ္ေတာ့ ထင္တယ္။ ဒါလည္း က်ေနာ္ အင္န္အယ္လ္ဒီထဲမွာ ျပန္ၿပီး ရွင္းျပရမယ့္၊ တင္ျပရမယ့္ဟာေတြေပါ့။ အခုလည္း အင္န္အယ္လ္ဒီရဲ႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္အတုိင္း လုိက္နာၿပီး ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ တာဝန္ေတြ က်ေနာ့္မွာ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒါေတြအတြက္ က်ေနာ္လုပ္မယ္။ အျခားအျခားေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွာလည္း ဒီသေဘာထားရွိမွာပဲ။ ဒီသေဘာထားရွိမယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္က ညိွလို႔ရမယ္။ အနည္းဆုံး ႏုိင္ငံေရးသစ္ ေပါ့ဗ်ာ။”

အင္န္အယ္လ္ဒီကိုေတာ့ လူအမ်ားစုက သုံးသပ္ၾကတာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မရွိသမွ် ကာလပတ္လုံး၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အင္န္အယ္လ္ဒီကို ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ ေခါင္းေဆာင္ ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနမေရာက္သမွ် ကာလပတ္လုံး ဘယ္လုိမွ မူဝါဒ တစုံတရာ ေျပာင္းလဲလိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူး၊ အင္န္အယ္လ္ဒီ လက္ရွိေခါင္းေဆာင္ပုိင္းဟာ အင္န္အယ္လ္ဒီ မၿပိဳကြဲေအာင္ ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ တာဝန္ေလာက္ကိုပဲ ယူေနတယ္လို႔ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သုံးသပ္ၾကပါတယ္။ ဒီလုိအေျခအေနမ်ဳိးမွာ

ဆရာေျပာတဲ့ အင္န္အယ္လ္ဒီက ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ တုိင္ေပးလာမယ့္ အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္ႏုိင္မယ့္ အလား

အလာေရာ ဘယ္ေလာက္ရွိပါသလဲ ဆရာ။

ခုနေျပာသလုိ ရွိပါတယ္ဗ်ာ။ ရွိပါတယ္ဆုိတာ မွန္တယ္၊ ဒီဟာမ်ဳိး မွားတယ္၊ အားနည္း တယ္ဗ်ာ။ က်ေနာ္တုိ႔မွာ ေျခကုန္လက္ပန္းက်ေနတဲ့ အေျခအေနအထိ ရွိတယ္။ က်ေနာ္ဘာလို႔ ဝန္မခံ ႏုိင္ရမွာလဲ၊ ဝန္ခံႏုိင္ရမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ့္အေၾကာင္းျပခ်က္ေတာ့ ရွိမွာပဲ။ ဒီပုဂၢိဳလ္မ်ားကို အျပစ္တင္ၾကမယ္၊ သုိ႔မဟုတ္ အန္င္အယ္လ္ဒီကို လက္ညိွဳးထုိးၾကတာေတြ မရွိဘူးမဟုတ္ဘူး ရွိတယ္။ ဒါေတြအတြက္ ဘာမွ က်ေနာ္တုိ႔ ျငင္းကြယ္ေန၊ ဖုံးကြယ္ေနစရာအေၾကာင္း မရွိဘူး။ ေျဖရွင္းႏုိင္ရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေျဖရွင္းမယ္ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာႏုိင္တာေတြ ေျပာမယ္။

ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာတာတခုကေတာ့ အင္န္အယ္လ္ဒီဟာ ညီၫြတ္ေရးဆုိတဲ့ အေျခခံေပၚမွာ ရပ္တည္ၿပီး တေလွ်ာက္လုံးေနခဲ့တယ္။ ဒီဟာ ေနာက္ဆုံးပိတ္ ေရႊဂုံတုိင္အစည္းအေဝးမွာ က်ေနာ့္ရဲ႔ မိန္႔ခြန္းထဲမွာ ညီၫြတ္ေရးကို လုပ္ပါ၊ အေျခခံမူေတြကို ကုိင္စြဲပါ၊ မူလမူဝါဒေတြကို ကုိင္စြဲပါ၊ ၿပီးေတာ့ လူထုကို မ်က္ႏွာမူတဲ့ ႏုိင္ငံေရးကို လုပ္ပါလုိ႔ က်ေနာ္ ထည့္ေျပာခဲ့တယ္။ ဆုိလုိတာက ညီၫြတ္ေရးကိစၥ က်ေနာ္တုိ႔မွာ အခုိင္အမာရွိတယ္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ဆန္႔က်င္ဖို႔ဟာလည္း က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႔ ပဋိညာဥ္ဗ်၊ မူအရ နဂုိမူ။ အဲေတာ့ ဒီဟာကို အသံတုိင္ေပးဖုိ႔ဟာ ဒီဟာေတြ နဂိုရွိၿပီးသားျဖစ္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတခုအေနနဲ႔ အသံတုိင္စရာ ဘာမွ မခက္ခဲပါဘူး။ က်ေနာ္ အဲလိုပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေဒၚစုရွိရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးေပါ့ဗ်ာ။

ေနာက္တခုေမးခ်င္တာက လူထုနဲ႔ပတ္သက္ပါတယ္။ ေစာေစာက ဆရာလည္း ေျပာပါတယ္။ ဆရာ့ရဲ႔ ေရႊဂုံတုိင္မိန္႔ခြန္းထဲမွာ လူထုကို မ်က္ႏွာမူၿပီး လုပ္ရမယ္။ တခ်ဳိ႔သုံးသပ္တဲ့ေနရာမွာ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဟာ လူထုေထာက္ခံမႈ အမ်ားႀကီးရွိတယ္၊ ဥပမာ အိႏၵိယမွာ မဟတၱမဂႏၵီတုိ႔ ဦးေဆာင္ၿပီး ေတာ့ လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပြဲမွာ လုပ္ခဲ့တယ္။ သူတုိ႔က လူထုကို ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ဘာလုပ္ပါ၊ ဥပမာအားျဖင့္ ႏုိင္ငံျခားသား အဝတ္အစား မဝတ္နဲ႔၊ ဘယ္ကဲ့သုိ႔ လုပ္ပါဟဲ့၊ သပိတ္ေမွာက္ဆူပူဆုိၿပီးေတာ့ လူထုကို ဆြဲေဆာင္ၿပီး လူထုနဲ႔ တြဲတုိက္တာ ရွိပါတယ္။ ဆုိေတာ့ ဆရာေျပာတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသစ္ဆုိတာမ်ဳိး ျဖစ္လာခဲ့ရင္ လူထုရဲ႔အခန္းက႑ကိုေရာ လူထုကို မ်က္ႏွာမူတယ္ဆုိတဲ့ေနရာမွာ ဘယ္လုိပုံစံမ်ဳိး ျဖစ္လာမလဲ။ လူထုကို တသားတည္း ပါဝင္လာေအာင္ အဲလို ဆြဲေခၚမယ့္သေဘာ ရွိပါသလား။

“အဲဒါေတြကို ေျပာတဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္တုိ႔က တခါတေလက်ေတာ့ ခုနေျပာသလုိ က်ေနာ္

တုိ႔ႏုိင္ငံမွာ တြက္တဲ့ဟာေတြ အကုန္လုံးက ေခါင္းေဆာင္ပုိင္းတို႔၊ ဌာနခ်ဳပ္တို႔ဆုိတာေတြထက္ က်ေနာ္ျမင္တာကေတာ့ အင္န္အယ္လ္ဒီဆုိတဲ့ အမည္ခံထားတဲ့ လူေတြ၊ အင္န္အယ္လ္ဒီ အင္အားစုေတြ ဘာေတြလုပ္ေနသလဲ၊ ဒီလူေတြထဲက လုပ္ႏုိင္တာ လုပ္ေနတယ္၊ မေပ်ာက္ဘူး။ ဆုိလုိတာက အင္န္အယ္လ္ဒီကေတာ့ အေၾကာင္း အေျခအေန အမ်ဳိးမ်ဳိး တြက္ရတာေပါ့ဗ်ာ။ ထားပါေတာ့၊ ဒါေတြကေတာ့ ဌာနခ်ဳပ္အတြင္းကဟာေတြ အကုန္ေျပာလို႔ မရဘူး။

သို႔ေသာ္ တခ်ဳိ႔ဟာေတြ က်ေနာ္တို႔က လုပ္လုိ႔မရေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ အဖြဲ႔ဝင္ေတြ လုပ္ေနတယ္ဆုိရင္ကို ဒါ အင္န္အယ္လ္ဒီ လုပ္ေနတာပဲဗ်။ ဆုိပါေတာ့ဗ်ာ၊ အခု မိတၳီလာခ႐ုိင္က လုပ္တဲ့လူေတြ၊ ရဲေဘာ္ေတြ လုပ္ေနၾကတယ္။ ဒါေတြက က်ေနာ္တုိ႔ အဖြဲ႔ဝင္ေတြဗ်၊ က်ေနာ္တုိ႔ အင္အားေတြ။ Headquarter ဆုိၿပီး အမည္ခံျခင္း မခံျခင္းက တပုိင္း။ က်ေနာ့္ရဲေဘာ္ေတြ၊ အင္န္အယ္လ္ဒီ အလံေတာ္ေအာက္မွာ ရွိေနတဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြ။ ဒီအဖြဲ႔အစည္းေတြက လူထုကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လုပ္ေနၾကတယ္။ လူထုကို မ်က္ႏွာမူတဲ့ ႏုိင္ငံေရးေတြ လုပ္ေနၾကၿပီဗ်။ ဒါေတြကို က်ေနာ္တို႔က ကုိယ့္အဖြဲ႔က လုပ္တာပဲ၊ ကုိယ့္လူေတြ လုပ္တာပဲ၊ ကုိယ္တုိ႔လုပ္တာပဲလုိ႔ ေျပာခ်င္တယ္။

အလားတူပဲ တြံေတးမွာ ရဲေဘာ္ေတြရွိတယ္။ ငုံ႔ခံမေနဘူး။ ဒီဟာေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ ေဒၚစုရွိရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးေပါ့ဗ်ာ။ ေဒၚစုလမ္းၫႊန္ေတြက က်ေနာ္တုိ႔ဆီမွာ ရွိၿပီးသား ျဖစ္ေနၿပီ။ ေဒၚစုရဲ႔ေခါင္းေဆာင္မႈ အရည္အေသြးေတြ၊ စံနမူနာ စံႏႈန္းေတြက က်ေနာ္တုိ႔လက္

ထဲမွာ ရွိေနၿပီ။ ေဒၚစု တုိက္တြန္းခဲ့တဲ့၊ ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့တဲ့့ ညီၫြတ္ေရးအားေတြက က်ေနာ္တုိ႔ဆီမွာ ရွိေနၿပီ။

စဥ္းစားၾကည့္ဗ်ာ၊ ႏွစ္ေပါင္း၂ဝ လုံးလုံး ဒီပါတီဟာ အစဥ္ေလးေတြ၊ အလြင့္ေလးေတြေတာ့ ရွိတာေပါ့

ဗ်ာ၊ မဂၤလာဒုံအဖြဲ႔လုိဟာမ်ဳိး၊ ဒီလိုေလးေတြေတာ့ ရွိတာေပါ့။ သုိ႔ေသာ္ က်ေနာ္တုိ႔ ကြဲၿပဲတာ မရွိဘူးဗ်။

ဒီေန႔အထိ ပါတီမကြဲေသးဘူးဗ်။ ဗမာျပည္ ႏုိင္ငံေရး ရာဇဝင္မွာ ဒီလုိဟာမ်ဳိး ေတြ႔မလား၊ မေတြ႔ဘူး၊

မလြယ္ဘူး။ အဲေတာ့ က်ေနာ္ကေတာ့ စိတ္မပ်က္ဘူး။

ခုန ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ အင္န္အယ္လ္ဒီဟာ အသံတုိင္ႏုိင္ပါ့မလားဆုိရင္ က်ေနာ္ကေတာ့ ေျပာမွာပဲ၊ တုိင္ႏုိင္တယ္။ ဘာလုိ႔တုိင္ႏုိင္လဲဆုိရင္ အင္န္အယ္လ္ဒီဟာ ဒီအေပၚမွာ၊ မူလအေပၚမွာပဲ ရွိေနတယ္။ အာဏာရွင္စနစ္ ဆန္႔က်င္ေရးနဲ႔ ညီၫြတ္ေရးအေျခခံေပၚမွာပဲ အန္င္အယ္လ္ဒီက တေလွ်ာက္လုံးရွိခဲ့တယ္။ ဆုိေတာ့ က်ေနာ္တို႔က အသံတုိးတာပဲရွိမယ္၊ တုိးရင္ က်ယ္ေအာင္လုပ္ရမွာ ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါပဲလုိ႔ က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္။”

No comments: